SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza dysleksji rozwojowej i jej ryzyka |
Kod przedmiotu | 05.5-WP-TPzAP-DDR-22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna z arteterapią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z symptomami specyficznych trudności w uczeniu się oraz szczegółową procedurą diagnostyczną dysleksji rozwojowej i ryzyka dysleksji. Przygotowanie studentów do samodzielnej diagnozy w zakresie wymienionych zaburzeń.
Podstawy wiedzy z zakresu terapii pedagogicznej, psychologii rozwojowej i klinicznej.
Wykłady
Ćwiczenia
Wykład – wykład tradycyjny, problemowy i konwersatoryjny.
Ćwiczenia – praca z materiałami źródłowymi, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadku, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – na ocenę składają się wyniki uzyskane z projektu narzędzia diagnostycznego oraz dyskusji poświeconej krytycznej ocenie poznanych narzędzi diagnostycznych.
Wykład – na ocenę składa się aktywny udział w dyskusji oraz wyniki z pracy pisemnej.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego ćwiczenia.
Zmodyfikowane przez dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-07-2022 18:16)