SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych |
Kod przedmiotu | 05.5-WP-TPzAP-KIPT-22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna z arteterapią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Ukształtowanie umiejętności tworzenia IPET. Ugruntowanie postawy aktywności i sumienności.
Ukończony kurs psychologii rozwojowej. Podstawy pedagogiki i dydaktyki.
Podstawy prawne tworzenia programów.
Wielospecjalistyczna diagnoza potrzeb dziecka – jako podstawa pomocy dziecku.
Tworzenie IPET-u – zasady.
Formy dokumentacji.
Współpraca w tworzeniu i realizacji IPET-u.
Ewaluacja IPET-u.
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniony projekt IPET i aktywność na zajęciach.
Cabaj R., Diagnoza nauczycielska: narzędzia pomiaru pedagogicznego, Gdynia 2012.
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006.
Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.
Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2011.
Głodkowska J. (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2010
Akty prawne dotyczące organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole.
Leśniewska K., Puchała E., Zaremba L. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży. Praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem w przedszkolach, szkołach i placówkach. Warszawa 2011..
Hajnicz W., Konieczna A. (red.), Diagnozowanie kompetencji dzieci w procesie edukacyjnym, Warszawa 2013.
Każdorazowo wykładowca podaje literaturę na bieżące zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-07-2022 14:32)