SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka zawodowa z arteterapii |
Kod przedmiotu | 05.5-WP-TPzAP-PzA-22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna z arteterapią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | - | - | 60 (w tym jako e-learning) |
4 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Umożliwienie studentom zdobycia umiejętności zawartych w sylwetce absolwenta oraz pogłębienia praktycznej wiedzy z zakresu diagnozy i arteterapii, w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą podczas studiów podyplomowych. Poznanie dokumentacji prowadzonej przez pedagoga arteterapeutę. Zapoznanie się z metodyką diagnozy arteterapeutycznej. Zapoznanie się ze specyfiką pracy arteterapeuty. Doskonalenie umiejętności planowania pracy diagnostycznej i arteterapeutycznej. Gromadzenie materiałów przydatnych do przyszłej pracy.
Istota, rodzaje, metody diagnozy i arteterapii.
Poznanie struktury organizacyjnej oraz zasad funkcjonowania placówki, w której realizowana jest praktyka z arteterapii. Poznanie zakresu działalności placówki. Zapoznanie się z dostępną w danej placówce dokumentacją. Analizę otoczenia instytucji oraz ocenę jego wpływu na działalność i funkcjonowanie instytucji. Zapoznanie się ze sposobami sprawowania bieżącego nadzoru nad warunkami pracy w danej placówce, zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy. Zapoznanie z organizacją pracy nauczyciela arteterapeuty w danej placówce. Obserwacja zajęć z arteterapii. W trakcie praktyki student ma możliwość samodzielnego prowadzenia zajęć.
Uczestnik studiów podyplomowych ma obowiązek przeprowadzić 60 godz. praktyki z arteterapii z zastrzeżeniem, że 20 godz. praktyki realizuje w przedszkolu, kolejne 40 godz. w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej, według poniżej podanego schematu:
1. 4 godzin (tj. po 2 godz. w przedszkolu i szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) przeznaczamy na zapoznanie się z organizacją placówki oświatowej.
2. 6 godz. (tj. po 3 godz. w przedszkolu, szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) hospitacja zajęć kierunkowych i pokrewnych. W tym czasie uczestnik aktywnie uczestniczy we wszystkich działaniach opiekuna i dzieci oraz zapoznaje się ze specyfiką i stylem pracy z dziećmi. Asysta w prowadzeniu zajęć, pomoc w opracowywaniu materiałów metodycznych, pomoc zajęciach arteterapeutycznych. Obserwacja i czynny udział w zajęciach z zakresu diagnozy i arteterapii.
3. Pozostałe 50 godzin (tj. po 25 godz. w przedszkolu i w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) uczestnik przeznacza na samodzielne organizowanie i prowadzenie zajęć z artetrapii.
Praktyka realizowana jest w szkołach/przedszkolach/placówkach, w których prowadzona jest arteterapia.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praktyka realizowana z wykorzystaniem: dokumentacja praktyki, obserwacje i ocena umiejętności praktycznych studenta, opinia opiekuna praktyk
Warunkiem uzyskania zaliczenia z praktyki jest dokumentacja praktyki: Dziennik Praktyk, w którym odnotowane są i potwierdzane przez opiekuna praktyk wszystkie działania związane z odbywanymi praktykami, konspekty do prowadzonych samodzielnie zajęć, ocenę wystawiona przez opiekuna praktyki i dyrektora placówki.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego opiekuna praktyk.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego opiekuna praktyk.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-07-2022 22:06)