Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej, w tym w w pracy zespołowej, w kontekście perspektywy rozwoju przemysłu 4.0.
Wymagania wstępne
Brak.
Zakres tematyczny
Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania.
Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.
Zespół. Zespoły w środowisku pracy. Role zespołowe. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.
Efektywne i nieefektywne wzorce zachowań. Zachowania w sytuacji konfliktu, sposoby rozwiązywania konfliktu.
Autoprezentacja – zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy.
Asertywność i praktyczne zastosowanie zachowań asertywnych.
Kompetencje kluczowe z perspektywy rozwoju przemysłu 4.0.
Elementy Design Thinking. Wybrane elementy podejścia do tworzenia nowych produktów/usług w oparciu o zrozumienie potrzeb użytkowników.
Metody kształcenia
gry symulacyjne, dyskusja, praca w grupach, metoda projektu, symulacje
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczenia ze wszystkich form sprawdzających.
Szczegółowe informacje przedstawiane są przez prowadzącego na pierwszych zajęciach.
Literatura podstawowa
Bast, F. Crux of time management for students. Resonance21, 71–88 (2016). https://doi.org/10.1007/s12045-016-0296-6
Bruce A., Love S. Presentation Essentials: The Tools You Need to Captivate Your Audience, Deliver Your Story, and Make Your Message Memorable. McGraw Hill; 2022.
Grzelczak A., Kosacka M., Werner-Lewandowska K.: Employess competences for industry 4.0 in Poland – preliminary research results. DEStech Transactions on Engineering and Technology Research, 2018, DOI:10.12783/DTETR/ICPR2017/17598 .
Konin JG., Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.
Krawczyk-Bryłka B.: Role w zespole a efektywność zespołu IT, Human Resource Management / Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2020, 136(5), 49-63.
Larios A.: Design Thinking in Practice., PM World Journal, 10(4), Apr. 2021, 1–7.
Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, 1, 2015, 35-48.
Literatura uzupełniająca
Bendkowski J.: Rozwój kompetencji pracowników w gospodarce wirtualnej, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, 121, 11-24.
Digmayer C, Jakobs E-M. Analyzing Safety Communication in Industrial Contexts. Journal of Technical Writing and Communication. 2022;52(3):251-290.
Gorzelany-Dziadkowiec M, Gorzelany J, Kosała M, Smutek H, Kubula S. People and Technology − Employee Competency Profile in Industry 4.0. Organization Review / Przeglad Organizacji. 2022;(6):37-46.
Karten N., Gottesdiener E.: Presentation Skills for Technical Professionals : Achieving Excellence. Ely, Cambridgeshire, United Kingdom: ITGP; 2010.
Pinzone M., Fantini P., Perini S., Garavaglia S., Taisch M., Miragliotta G., Jobs and Skills in Industry 4.0: An Exploratory Research, w Lödding H., Riedel R., Thoben K. D., von Cieminski G. (red.), Advances in Production Management Systems. The Path to Intelligent, Collaborative and Sustainable Manufacturing, Cham, Switzerland, Springer, 2017.
Sturges J., Brusino J.: Great Presentations. Alexandria, VA: Association For Talent Development; 2017.
Sylwestrzak B. External environment of an organization and professional competencies of employees in Poland. Scientific Journal of the Military University of Land Forces. 2022;54(1):126-140.
Wawrzak-Chodaczek M.: Komunikacja interpersonalna i masowa–wybrane teorie i praktyki. Impuls, Kraków, 2017.
Wawrzała P., A model to support the formation and work of design thinking teams, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2022, nr 165, s.383-392.
Uwagi
Brak.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-03-2023 22:16)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.