SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Strategie lokalizacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Strategie lokalizacji
Kod przedmiotu 04.0-WZ-BezP-SL
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Bezpieczeństwo narodowe
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Paweł Szudra
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedstawienie tradycyjnych i współczesnych zasad opracowania strategii lokalizacji.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do przedmiotu - istota lokalizacji.

Przedstawienie podstawowych pojęć i istoty strategii lokalizacji.

Rodzaje i funkcje strategii lokalizacji.

Strategie lokalizacji przedsiębiorstw.

Modele lokalizacji.

Konkurencyjność i atrakcyjność miejsca.

Czynniki lokalizacji przedsiębiorstw.

Struktura strategii lokalizacji.

Metody kształcenia

Metoda projektu, praca w laboratorium.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest opracowanie strategii lokalizacji  oraz obrona przez studenta sprawozdania z realizacji projektu.

Literatura podstawowa

  1. Budner W., Lokalizacja przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2003.
  2. Godlewska-Majkowska H., Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013.
  3. Szudra P., Czynniki lokalizacji centrum logistycznego, W: Systemy logistyczne w gospodarowaniu - nowe trendy i kierunki zmian, Red. nauk. K. Witkowski, K. Huk, Z. Patora-Wysocka, Wydaw. Społecznej Akademii Nauk, Łódź 2019.

Literatura uzupełniająca

  1. Korenik S., Słodczyk J. (red.), Podstawy gospodarki przestrzennej – wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  2. Kuciński K. (red.), Glokalizacja, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.
  3. Szudra P., Strategie lokalizacji przedsiębiorstw handlowych a rozwój miast, W: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, Nr 109.
  4. Szudra P., Innowacyjność w nowych nurtach teorii lokalizacji, W: XI Konferencja naukowa młodych ekonomistów - KNME. Gdańsk 2005, http://ekonom.univ.gda.pl/mikro/konferencja/referaty.htm
  5. Rogalska I., Perception of location factors by entrepreneurs and representatives of business environment Institutions, European Research Studies Journal Volume XXIII, Special Issue 1, 2020.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 28-05-2023 21:00)