SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Historyczne podstawy logopedii |
Kod przedmiotu | 08.3-WNS-LzN-HPL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia z neurodydaktyką |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zdobycie wiedzy na temat dziejów postrzegania sztuki mówienia, a także dzieciństwa i zaburzeń mowy przez społeczeństwo od czasów starożytnych po XX w. Wiedza z zakresu rozwoju teorii logopedycznej w Polsce i na świecie.
Wiedza z zakresu historii na poziomie szkoły średniej.
1. Sztuka mówienia. Postrzeganie dzieciństwa i zaburzeń mowy do XVIII w.
2. Narodziny logopedii w XIX w.
3. Rozwój badań w okresie międzywojennym.
4. Logopedia na świecie w II połowie XX w. i XXI w.
5. Rozwój polskiej logopedii do 1945 r.
6. Teoria i praktyka logopedyczna w Polsce po 1945 r.
Wykład, prezentacja, dyskusja, rozmowa nauczająca, praca z tekstem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zmodyfikowane przez dr Grzegorz Hryniewicz (ostatnia modyfikacja: 06-02-2024 13:56)