SylabUZ

Logopedia z neurodydaktyką
pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia: semestr zimowy (2024/2025)


Semestr 1
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Anatomia i fizjologia układu nerowowego Ćwiczenia (45/45) 4 Nie Nie
Biologiczne podstawy mowy i myślenia Wykład (15/15), Ćwiczenia (30/30) 3 Tak Nie
Emisja i higiena głosu w pracy logopedy Ćwiczenia (15/15) 1 Nie Nie
Historyczne podstawy logopedii Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 2 Nie Nie
Podstawy komunikacji i kultury języka Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Propedeutyka filozofii z elementami logiki i etyki zawodowej Wykład (30/18) 3 Nie Nie
Propedeutyka wychowania Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 3 Tak Nie
Psychologia ogólna Wykład (15/15) 1 Tak Nie
Psychologia rozwoju człowieka w ciągu życia Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Nie
Wprowadzenie do neurodydaktyki Wykład (15/9) 1 Nie Nie
Wstęp do socjologii Wykład (30/18) 3 Nie Nie
Wychowanie fizyczne 1 Ćwiczenia (30/-) 0 Nie Nie
Przedmiot do wyboru 1
Nauczanie przyjazne mózgowi Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Rola mózgu w uczeniu się Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Semestr 2
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Funkcjonalny opis języka polskiego Wykład (15/15), Ćwiczenia (15/15) 3 Tak Nie
Język angielski Ćwiczenia (30/18) 2 Nie Tak
Język niemiecki Ćwiczenia (30/18) 2 Nie Tak
Językoznawcze podstawy logopedii Wykład (15/15), Ćwiczenia (30/30) 3 Tak Nie
Podstawy dydaktyki ogólnej Wykład (15/15), Ćwiczenia (30/30) 4 Tak Nie
Podstawy pedagogiki w pracy opiekuńczo-wychowawczej Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Nie
Psychologia wychowania i uczenia się Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Nie
Strategie wychowawcze Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 3 Tak Nie
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Nie
Wychowanie fizyczne 2 Ćwiczenia (30/-) 0 Nie Nie
Zarys pedeutologii i tutoringu w pracy nauczyciela logopedy Ćwiczenia (15/9) 1 Nie Nie
Przedmiot do wyboru 2
Logorytmika w eterapii logopedycznej Ćwiczenia (30/30) 2 Nie Tak
Terapia logopedyczna z logorytmiką i umuzykalnieniem Ćwiczenia (30/30) 2 Nie Tak
Przedmiot do wyboru 3
Mindfulness Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Trening uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Semestr 3
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Czytanie i pisanie w komunikacji językowej Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Nie
Elementy psychiatrii Ćwiczenia (15/15) 1 Nie Nie
Język angielski II Ćwiczenia (60/36) 4 Nie Tak
Język niemiecki II Ćwiczenia (60/36) 4 Nie Tak
Metody i techniki badań społecznych Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 4 Tak Nie
Podstawy diagnostyki logopedycznej Wykład (15/15), Ćwiczenia (15/15) 3 Tak Nie
Podstawy socjolingwistyki Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Nie
Profilaktyka logopedyczna Wykład (15/9) 1 Nie Nie
Psychologia społeczna Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Nie
Typologie zaburzeń mowy Wykład (15/15) 1 Tak Nie
Wprowadzenie do neurologopedii Wykład (15/15) 1 Nie Nie
Przedmiot do wyboru 4
Muzyka przyjazna uczeniu się Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Muzyka w neurodydaktyce Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Przedmiot do wyboru 5
Czynności prymarne w procesie diagnozy Ćwiczenia (45/45) 3 Nie Tak
Diagnoza czynności prymarnych Ćwiczenia (45/45) 3 Nie Tak
Semestr 4
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Język angielski III Ćwiczenia (30/18) 3 Tak Tak
Język niemiecki III Ćwiczenia (30/18) 3 Tak Tak
Metodyka ORM, zaburzeń mowy, zaburzeń płynności mówienia Wykład (15/15), Ćwiczenia (30/30) 4 Tak Nie
Seminarium I Seminarium (30/18) 3 Nie Nie
Terapia zaburzeń mowy Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Nie
Wprowadzenie do neonatologii Ćwiczenia (15/15) 1 Nie Nie
Wprowadzenie do oligologopedii Wykład (15/15) 1 Nie Nie
Przedmiot do wyboru 15
Metodyka nauczycielskiej diagnozy i terapii specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 4 Tak Tak
Metodyka pracy z osobami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 4 Tak Tak
Przedmiot do wyboru 16
Głębokie uczenie się i efektywność edukacji Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 2 Tak Tak
Wspieranie głębokiego uczenia się w klasie i szkole Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 2 Tak Tak
Przedmiot do wyboru 6
Myślenie wizualne Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Neurometodyka Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Przedmiot do wyboru 7
Terapia zaburzeń mowy pochodzenia korowego Wykład (30/30) 4 Tak Tak
Zaburzenia pochodzenia korowego Wykład (30/30) 4 Tak Tak
Przedmiot do wyboru 8
Trening kreatywności Ćwiczenia (30/18) 2 Nie Tak
Trening sprawczości Ćwiczenia (30/18) 2 Nie Tak
Semestr 5
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Metody komunikacji wspierającej i alternatywnej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Tak Nie
Podstawy audiologii i foniatrii Ćwiczenia (30/30) 2 Nie Nie
Podstawy neuropsychologii i psychopatologii Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Nie
Praktyka logopedyczna I Praktyka (30/30) 2 Nie Nie
Seminarium dyplomowe II Seminarium (30/18) 3 Nie Nie
Przedmiot do wyboru 10
Konstruowanie programów logopedycznych Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 4 Tak Tak
Narzędzia w pracy logopedy Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 4 Tak Tak
Przedmiot do wyboru 11
Metody pracy logopedycznej w chorobach neurodegeneracyjnych Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Tak
Postępowanie logopedyczne w chorobach neurodegeneracyjnych Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Tak
Przedmiot do wyboru 12
Metodyka pracy w zespole wczesnego wspomagania Ćwiczenia (45/45) 4 Nie Tak
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w pracy logopedy Ćwiczenia (45/45) 4 Nie Tak
Przedmiot do wyboru 13
Coaching w logopedii Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Projektowanie szkoleń w logopedii Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Przedmiot do wyboru 9
Ortodoncja w pracy logopedy Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Wprowadzenie do ortodoncji Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Semestr 6
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Logopedyczne studium przypadku Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka pracy z osobami po laryngektomii Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Nie
Praktyka logopedyczna II Praktyka (120/120) 4 Nie Nie
Seminarium dyplomowe III Seminarium (30/18) 8 Nie Nie
Technologie informacyjne w pracy logopedy Laboratorium (30/18) 3 Nie Nie
Wprowadzenie do bilingwizmu Wykład (15/15), Ćwiczenia (15/15) 3 Tak Nie
Wprowadzenie do surdologopedii Ćwiczenia (30/30) 3 Nie Nie
Przedmiot do wyboru 14
Metodyka wspierania procesu uczenia się i nauczania Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak
Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem inteligencji wielorakich Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Tak