SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Logorytmika w eterapii logopedycznej |
Kod przedmiotu | 05.9-WNS-LzN-LWTL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia z neurodydaktyką |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z zagadnieniami logorytmiki w pracy terapeutycznej i możliwościami jej zastosowania w praktyce logopedycznej.
metody problemowe (np.: giełda pomysłów), metody ekspresyjne, metody praktyczne, projekt, warsztat
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na kolokwium 50%, prezentacji 25%, w projekcie 25%
Ocena bdb - aktywność podczas zajęć, dyskusja na temat literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji, zaliczenie kolokwium
Ocena db - aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji, zaliczenie kolokwium
ocena dst - aktywność na zajęciach, zaliczenie kolokwium
ocena ndst - brak zaangażowania, negatywny wynik kolokwium.
1. Kataryńczuk-Mania L., Logorytmika i jej walory profilaktyczne, [w:] Wielowymiarowość przestrzeni profilaktyki logopedycznej, red. E. M. Skorek, Zielona Góra 2017
2. Kataryńczuk-Mania L. Edukacja muzyczna z perspektywy pedagogicznej i profilaktyczno-terapeutycznej, Kraków 2022
3. Skarbek K., Wrońska J., Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym, Kraków 2018
4. Szłapa K., Tomasik I., Newlaczyk A., Zabawy logorytmiczne dla najmłodszych. Ćwiczenia wykorzystywane w profilaktyce i terapii logopedycznej, rytmice oraz nauczaniu przedszkolnym i zintegrowanym, Gdańsk 2019
1. Sikorski W., Niewerbalna komunikacja interpersonalna, Warszawa 2018
2. Stadnicka J., Terapia dzieci muzyka, ruchem i mowa, Warszawa 1998
3. Walencik-Topiłko A., Wykorzystanie elementów rytmiki w terapii logopedycznej [w:] Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji, red. E. Ostrowska, Łódź 2000
4. Weiner A., Wykorzystanie piosenek w kształtowaniu integracji percep0cyjno-motorycznej dzieci [w;] Profilaktyka i rehabilitacja głosu, mowy, red. L. Kataryńczuk- Mania, I. Kowalkowska, Zielona Góra 2006, s.101-111.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-02-2024 15:14)