SylabUZ

Generate PDF for this page

Mindfulness - course description

General information
Course name Mindfulness
Course ID 05.0-WNS-LzN-M
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Andrzej Zygadło
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie metod oddziaływania w obszarze rozwoju dobrostanu człowieka. Poznanie metod mindfulness. Nabycie umiejętności pracy z wykorzystaniem metod mindfulness. Nabycie umiejętności wspierania innych w rozwoju własnego dobrostanu.

Prerequisites

Znajomość podstaw psychologii i pedagogiki

Scope

  1. Stres, emocje, nastrój – znaczenie zdrowia psychicznego dla funkcjonowania człowieka;
  2. Pojęcie dobrostanu człowieka;
  3. Teoria mindfulness – podstawy teoretyczne, tło historyczne;
  4. Zastosowanie teorii mindfulness w procesie edukacyjnym skierowanym do dzieci i młodzieży;
  5. Kulturowe uwarunkowania wykorzystania teorii mindfulness;
  6. Terapia Poznawcza oparta na Uważności;
  7. Program Redukcji Stresu oparty na Uważności;
  8. Mity i zagrożenia związane z mindfulness;
  9. Metody pracy z dziećmi i młodzieżą w ramach treningu mindfulness;
  10. Uwarunkowania stosowania treningu uważności w odniesieniu do różnych grup odbiorców;
  11. Program InnerKids – zmniejszanie stresu, rozumienie emocji, wsparcie procesu edukacyjnego
  12. Trening mindfulness w pracy nauczyciela, logopedy, wychowawcy;
  13. Metody współpracy ze środowiskiem w celu wspierania innych w treningu mindfulness.   

Teaching methods

Praca warsztatowa, przygotowanie i prezentacja tematu eksperckiego, dyskusja, metody aktywizujące - burza mózgów, mapa pojęciowa, metoda symulacyjna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratoria – ocena składa się z: oceny przygotowania i prezentacji grupowej w formie tematu eksperckiego, oceny indywidualnej aktywności na zajęciach, oceny przeprowadzenia ćwiczenia, lub zestawu ćwiczeń w warunkach symulacji oraz oceny przygotowania i prezentacji projektu własnego rozwoju zawodowego w obszarze zastosowania treningu mindfulness. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych działań.

Recommended reading

  1. Kabat – Zinn J., Życie, piękna katastrofa, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2021;
  2. Kabat – Zinn J., Praktyka uważności dla początkujących, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2021;
  3. Siegal R.D., Uważność. Trening pokonywania trudności, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2023;

Further reading

 

  1. Williams M., Penman D., Mindfulness. Trening uważności, Wydawnictwo Edgar, Warszawa 2014;
  2. Kabat – Zinn J., Wherever you go, there you are, Hachette Book Group, nowy Jork, 2005

 

Notes


Modified by dr Grzegorz Hryniewicz (last modification: 06-02-2024 15:32)