SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rola mózgu w uczeniu się |
Kod przedmiotu | 14.9-WNS-LzN-RMU |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia z neurodydaktyką |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem jest zapoznanie się studentów z podstawami neurodydaktyki, z naciskiem na fizjologiczne i biochemiczne działanie mózgu w procesie uczenia się i nauczania. Zapoznanie się z fizjologią i anatomią narządów mowy, słuchu oraz wzroku w połączeniu z działaniem OUN.
Znajomość podstawowej wiedzy dotyczącej budowy i funkcji układu nerwowego.
Budowa i funkcje neuronu; działanie neuronów lustrzanych, budowa i funkcje mózgu; podstawy fizjologiczne i biochemiczne uczenia się, pamięci, mowy, słuchu, wzroku, inteligencji; podstawy neuroplastyczności; neuroprzekaźniki w procesie uczenia się
metody problemowe: analiza tekstów, metoda projektów, dyskusja
metody podające: wykład z prezentacją multimedialną
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnych ocen z testów oraz przygotowania prezentacji lub projektu. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej w przypadku testu jest zdobycie co najmniej 50% pozytywnych odpowiedzi.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-02-2024 20:09)