SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zarys pedeutologii i tutoringu w pracy nauczyciela logopedy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zarys pedeutologii i tutoringu w pracy nauczyciela logopedy
Kod przedmiotu 05.0-WNS-LzN-ZPITWPN
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Logopedia z neurodydaktyką
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z problematyką pracy nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem nauczyciela-logopedy

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Pedeutologia jako subdyscyplina pedagogiki. Formalno-prawne uwarunkowania zawodu nauczyciela. Etyka zawodu nauczyciela. Nauczyciel   w miejscu pracy. Funkcje, zadania i rola nauczyciela. Rozwój i awans zawodowy nauczyciela. Start zawodowy i pierwsze spotkanie nauczyciela z klasą. Ukryty program w pracy nauczyciela. Strategie nauczycieli i uczniów. Współpraca nauczycieli z rodzicami i instytucjami w środowisku lokalnym.

Metody kształcenia

wykład 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie do ćwiczeń weryfikowane w formie ustnej lub pisemnej przez prowadzącego zajęcia. 

Literatura podstawowa

M. Barber, M. Mourshed, C. Chijioke, Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze. Raport edukacyjny McKinsey & Company, Warszawa 2012.
J. Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się. Biblioteka szkoły uczącej się, Warszawa 2018
M. Herman, Jak motywować uczniów do nauki, Centrum Eduakcji Obywatelskiej, Warszawa
R. J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego uczenia się, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2012.
I. Nowosad, Singapur: azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2022
I. Nowosad, Kultura szkoły w rozwoju szkoły, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2019
J. McTighe, H.F. Silver, Uczyć się głębiej. Jak zrobić to na lekcji?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa.
J. Sawiński, Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku, Difin, Warszawa 2014.
A. Schleicher, Edukacja Światowej klasy, https://znp.edu.pl/assets/uploads/2021/08/Czytanki_5_Edukacja-swiatowej-klasy.pdf

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-02-2024 09:38)