SylabUZ

Generate PDF for this page

Seminarium dyplomowe II - course description

General information
Course name Seminarium dyplomowe II
Course ID 05.9-WNS-LzN-S2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

Celem przedmiotu jest wypracowanie koncepcji pracy ze szczególnym uwzględnieniem: celu pracy, przedmiotu badań, problemów badawczych i hipotez, określenia zmiennych i dobranie ich wskaźników, dobór narzędzi badawczych oraz samodzielne ich opracowanie a także ustalenie harmonogramu pracy.

Prerequisites

osoby studencie mają określony temat pracy dyplomowej oraz zgromadzoną literaturę.

Scope

Zakres tematyczny przedmiotu:

  1. projektowanie pracy dyplomowej;
  2. technika pisania naukowego;
  3. metodologia badań naukowych;
  4. formułowanie założeń metodologicznych;
  5. proces pisania pracy dyplomowej, analiza poszczególnych rozdziałów i podrozdziałów, ocena trafności doboru literatury przedmiotu, uporządkowanie treści.

Teaching methods

  1. wykład, praca z tekstem.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną uzyskaną z ocen przygotowanego części teoretycznej oraz metodologicznej pracy

Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą, po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału, podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.

 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu. Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

 

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego: https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Recommended reading

  1. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
  2. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
  3. Milewski St., Kaczorowska-Bray K. (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk 2015.
  4. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.

Further reading

  1. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 06-02-2024 20:24)