SylabUZ

Generate PDF for this page

Coaching w logopedii - course description

General information
Course name Coaching w logopedii
Course ID 05.9-WNS-LzN-CWL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

 Przygotowanie studentów kierunku logopedia do roli coacha w obszarze z uwzględnieniem doradztwa zawodowego oraz umiejętnego wspierania uczniów w projektowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej

Prerequisites

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii społecznej, teorii motywacji.

Scope

  1. Zdefiniowanie roli coacha logopedycznego
  2. Analiza roli coacha jako doradcy zawodowego w kontekście logopedii
  3. Rozwój zawodowy i kometencje kluczowe
  4. Narzędzia i metody wykorzystywane w pracy coaucha
  5. Praktyczny aspekt coachingu w logopedii
  6. Symulacje coachingowe
  7. Znaczenie samokształcenia w perspektywie całożyciowej

Teaching methods

wykład problemowy; studium przypadku 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną uzyskaną z ocenz przygotowanego projektu coachingowego; przeprowadzonego studium przypadku, przygotowanego portfolio samorozwoju

 Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej. 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

 

Recommended reading

  1. Coaching : teoria, praktyka, studia przypadków / redakcja naukowa M. Sidor-Rządkowska; Wyd. Wolters Kluwer; Warszawa 2021
  2. Kompendium wiedzy coacha : od teorii do praktyki; red. L. Wildflower, Leni; Brenna D.; Wyd. Co&Me publishing; Warszawa 2018
  3. Grela J., Szewczak R., Bloch M. (20017). Coaching grupowy. Słowa i Myśli.

 

Further reading

1.      Sztuka feedbacku : jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej? Radłowski, GrzegorzWydawnictwo Naukowe PWN; Warszawa 2022

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 05-02-2024 20:51)