SylabUZ
Course name | Metodyka pracy z osobami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Course ID | 05.1-WNS-LzN-MPZSPE |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Logopedia z neurodydaktyką |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów logopedii z zasadami i praktyką pracy z osobami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, ze szczególnym uwzględnieniem diagnozy, terapii oraz strategii wspomagających
Wiedza z zakresu dydaktyki ogólnej
Wykłąd
Ćwiczenia :
Wykład interaktywny; analiza przypadków, symulacje diagnostyczne
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną uzyskaną z ocen z wykładu (kolokwium z progami punktowymi w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) oraz z ćwiczeń (przygotowanie raportu na podstawie symulacji diagnostycznej w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Bogdanowicz M., Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną – dane kwestionariusza Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (EDA) // [w:] Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. M. Bogdanowicz, M. Lipowskiej. – Kraków: „Impuls”, 2008.
Oszwa U., Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej. Neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro // [w:] Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. M. Bogdanowicz, M. Lipowskiej. – Kraków: „Impuls”, 2008
Pietras I., Młodzież z dysortografią – próba typologii // [w:] Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. M. Bogdanowicz, M. Lipowskiej. - Kraków: „Impuls”, 2008.
. Krasowicz-Kupis, Grażyna. Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019.
.Shaywitz, Sally. Pokonać dysleksję :nowy, kompletny, oparty na badaniach naukowych program dla osób z zaburzeniami czytania na każdym poziomie. Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
Borkowska A. R., Domańska Ł., (2006), Neuropsychologia kliniczna dziecka. Wybrane zagadnienia, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Cepeda C., (2012), Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Podręcznik kliniczny, Wrocław: Elsevier Urban & Partner. Cieszyńska-Rożek J., (2013 a), Metody komunikacyjne w nauczaniu języka, Kraków: Omega Stages Systems.
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, 2022, Anita Famuła-Jurczak , Scientific bulletin of Chełm: section of pedagogy, No. 1, 71--82, ISSN: 2084-6770, bibliogr. rys. summ. https://journals.indexcopernicus.com/search/article?articleId=3536804
Radwańska, Anna. Jak pomóc dziecku z dysleksją : ćwiczenia dla uczniów klas 4-6. Cz. Warszawa : Difin, 2019.
Radwańska, Anna. Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli. Warszawa : Difin, 2017.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 05-02-2024 20:59)