SylabUZ

Generate PDF for this page

Głębokie uczenie się i efektywność edukacji - course description

General information
Course name Głębokie uczenie się i efektywność edukacji
Course ID 05.5-WNS-LzN-GUIe
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie się z problematyką efektywności uczenia się

Prerequisites

Brak

Scope

wykłady

Efektywność edukacji i proces uczenia się - uzgodnienia definicyjne
Kulturowe uwarunkowania edukacji
Instytucjonalne uwarunkowania efektywności edukacji
Mity i ograniczenia reform edukacyjnych
Modele efektywnej edukacji
Monitoring edukacyjny/oświatowy
W stronę wysoce efektywnej edukacji na poziomie systemu edukacyjnego

 

Ćwiczenia
Czynniki wpływające na wysokie osiągnięcia edukacyjne
Uwarunkowania procesu uczenia się
Rola atmosfery uczenia się - potencjał kultury szkoły
Angażowanie w proces uczenia się
Istota reguł i procedur
uczenie się we współpracy
Pasja uczenia się i potrzeba uznania
Rola informacji zwrotnej
Nowe technologie w uczeniu się

Teaching methods

Wykłady odbywają się w formie prezentacji multimedialnych.

Ćwiczenia - metody problemowe 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie do ćwiczeń weryfikowane w formie ustnej lub pisemnej przez prowadzącego zajęcia. 

Wykład- forma zaliczenia w formie pisemnego kolokwium

Recommended reading

1. M. Barber, M. Mourshed, C. Chijioke, Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze. Raport edukacyjny McKinsey & Company, Warszawa 2012.
J. Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się. Biblioteka szkoły uczącej się, Warszawa 2018
M. Herman, Jak motywować uczniów do nauki, Centrum Eduakcji Obywatelskiej, Warszawa
R. J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego uczenia się, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2012.
I. Nowosad, Singapur: azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2022
I. Nowosad, Kultura szkoły w rozwoju szkoły, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2019
J. McTighe, H.F. Silver, Uczyć się głębiej. Jak zrobić to na lekcji?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa.
J. Sawiński, Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku, Difin, Warszawa 2014.
A. Schleicher, Edukacja Światowej klasy, https://znp.edu.pl/assets/uploads/2021/08/Czytanki_5_Edukacja-swiatowej-klasy.pdf

Uwagi:

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 07-02-2024 10:34)