SylabUZ
Course name | Głębokie uczenie się i efektywność edukacji |
Course ID | 05.5-WNS-LzN-GUIe |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Logopedia z neurodydaktyką |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie się z problematyką efektywności uczenia się
Brak
wykłady
Efektywność edukacji i proces uczenia się - uzgodnienia definicyjne
Kulturowe uwarunkowania edukacji
Instytucjonalne uwarunkowania efektywności edukacji
Mity i ograniczenia reform edukacyjnych
Modele efektywnej edukacji
Monitoring edukacyjny/oświatowy
W stronę wysoce efektywnej edukacji na poziomie systemu edukacyjnego
Ćwiczenia
Czynniki wpływające na wysokie osiągnięcia edukacyjne
Uwarunkowania procesu uczenia się
Rola atmosfery uczenia się - potencjał kultury szkoły
Angażowanie w proces uczenia się
Istota reguł i procedur
uczenie się we współpracy
Pasja uczenia się i potrzeba uznania
Rola informacji zwrotnej
Nowe technologie w uczeniu się
Wykłady odbywają się w formie prezentacji multimedialnych.
Ćwiczenia - metody problemowe
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Przygotowanie do ćwiczeń weryfikowane w formie ustnej lub pisemnej przez prowadzącego zajęcia.
Wykład- forma zaliczenia w formie pisemnego kolokwium
1. M. Barber, M. Mourshed, C. Chijioke, Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze. Raport edukacyjny McKinsey & Company, Warszawa 2012.
J. Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się. Biblioteka szkoły uczącej się, Warszawa 2018
M. Herman, Jak motywować uczniów do nauki, Centrum Eduakcji Obywatelskiej, Warszawa
R. J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego uczenia się, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2012.
I. Nowosad, Singapur: azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2022
I. Nowosad, Kultura szkoły w rozwoju szkoły, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2019
J. McTighe, H.F. Silver, Uczyć się głębiej. Jak zrobić to na lekcji?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa.
J. Sawiński, Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku, Difin, Warszawa 2014.
A. Schleicher, Edukacja Światowej klasy, https://znp.edu.pl/assets/uploads/2021/08/Czytanki_5_Edukacja-swiatowej-klasy.pdf
Uwagi:
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 07-02-2024 10:34)