SylabUZ

Generate PDF for this page

Trening uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą - course description

General information
Course name Trening uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą
Course ID 05.0-WNS-LzN-TU
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Andrzej Zygadło
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie metod oddziaływania w obszarze rozwoju dobrostanu ucznia. Poznanie metod treningu uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą. Nabycie umiejętności pracy z uczniami z wykorzystaniem metod treningu uważności. Nabycie umiejętności wspierania uczniów w kreowaniu właściwych warunków uczenia się.

Prerequisites

 Znajomość podstaw psychologii i pedagogiki

Scope

Stres, emocje, nastrój – znaczenie zdrowia psychicznego dla procesu nauczania i uczenia się;

Pojęcie dobrostanu dziecka i osoby młodej w procesie uczenia się i nauczania;

Teoria uważności – podstawy teoretyczne, tło historyczne;

Zastosowanie teorii uważności w procesie edukacyjnym skierowanym do dzieci i młodzieży;

Kulturowe uwarunkowania wykorzystania teorii uważności;

Terapia Poznawcza oparta na Uważności;

Program Redukcji Stresu oparty na Uważności;

Mity i zagrożenia związane z teorią uważności;

Metody pracy z dziećmi i młodzieżą w ramach treningu uważności;

Uwarunkowania stosowania treningu uważności w odniesieniu do różnych grup odbiorców;

Program InnerKids – zmniejszanie stresu, rozumienie emocji, wsparcie procesu edukacyjnego

Trening uważności w pracy nauczyciela, logopedy, wychowawcy;

Metody współpracy z rodzicami w celu wspierania dzieci i młodzieży w treningu uważności.   

 

Teaching methods

Praca warsztatowa, przygotowanie i prezentacja tematu eksperckiego, dyskusja, metody aktywizujące– burza mózgów, mapa pojęciowa, metoda symulacyjna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena składa się z: oceny przygotowania i prezentacji grupowej w formie tematu eksperckiego, oceny indywidualnej aktywności na zajęciach, oceny przeprowadzenia ćwiczenia, lub zestawu ćwiczeń w warunkach symulacji oraz oceny przygotowania i prezentacji projektu własnego rozwoju zawodowego w obszarze zastosowania treningu uważności. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych działań.

Recommended reading

Kabat – Zinn J., Życie, piękna katastrofa, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2021;

Kabat – Zinn J., Praktyka uważności dla początkujących, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2021;

Siegal R.D., Uważność. Trening pokonywania trudności, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2023;

Further reading

Williams M., Penman D., Mindfulness. Trening uważności, Wydawnictwo Edgar, Warszawa 2014;

Kabat – Zinn J., Wherever you go, there you are, Hachette Book Group, nowy Jork, 2005

Notes


Modified by dr Małgorzata Kozłowska (last modification: 06-02-2024 17:37)