SylabUZ
Course name | Trening uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą |
Course ID | 05.0-WNS-LzN-TU |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Logopedia z neurodydaktyką |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Poznanie metod oddziaływania w obszarze rozwoju dobrostanu ucznia. Poznanie metod treningu uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą. Nabycie umiejętności pracy z uczniami z wykorzystaniem metod treningu uważności. Nabycie umiejętności wspierania uczniów w kreowaniu właściwych warunków uczenia się.
Znajomość podstaw psychologii i pedagogiki
Stres, emocje, nastrój – znaczenie zdrowia psychicznego dla procesu nauczania i uczenia się;
Pojęcie dobrostanu dziecka i osoby młodej w procesie uczenia się i nauczania;
Teoria uważności – podstawy teoretyczne, tło historyczne;
Zastosowanie teorii uważności w procesie edukacyjnym skierowanym do dzieci i młodzieży;
Kulturowe uwarunkowania wykorzystania teorii uważności;
Terapia Poznawcza oparta na Uważności;
Program Redukcji Stresu oparty na Uważności;
Mity i zagrożenia związane z teorią uważności;
Metody pracy z dziećmi i młodzieżą w ramach treningu uważności;
Uwarunkowania stosowania treningu uważności w odniesieniu do różnych grup odbiorców;
Program InnerKids – zmniejszanie stresu, rozumienie emocji, wsparcie procesu edukacyjnego
Trening uważności w pracy nauczyciela, logopedy, wychowawcy;
Metody współpracy z rodzicami w celu wspierania dzieci i młodzieży w treningu uważności.
Praca warsztatowa, przygotowanie i prezentacja tematu eksperckiego, dyskusja, metody aktywizujące– burza mózgów, mapa pojęciowa, metoda symulacyjna
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena składa się z: oceny przygotowania i prezentacji grupowej w formie tematu eksperckiego, oceny indywidualnej aktywności na zajęciach, oceny przeprowadzenia ćwiczenia, lub zestawu ćwiczeń w warunkach symulacji oraz oceny przygotowania i prezentacji projektu własnego rozwoju zawodowego w obszarze zastosowania treningu uważności. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych działań.
Kabat – Zinn J., Życie, piękna katastrofa, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2021;
Kabat – Zinn J., Praktyka uważności dla początkujących, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2021;
Siegal R.D., Uważność. Trening pokonywania trudności, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2023;
Williams M., Penman D., Mindfulness. Trening uważności, Wydawnictwo Edgar, Warszawa 2014;
Kabat – Zinn J., Wherever you go, there you are, Hachette Book Group, nowy Jork, 2005
Modified by dr Małgorzata Kozłowska (last modification: 06-02-2024 17:37)