SylabUZ

Generate PDF for this page

Język angielski II - course description

General information
Course name Język angielski II
Course ID 09.0-WNS-LzN-JO2A
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 60 4 36 2,4 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+.

Scope

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu logopedii oraz neurodydaktyki, obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: mózg, pamięć, proces uczenia się.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów, prezentacje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

  • sprawdziany zawierające pytania otwarte i zamknięte, za które student otrzymuje ocenę wg następujących progów punktowych: 

50 - 65 % - dostateczny

66 - 75 % - dostateczny plus

76 - 85 % - dobry

86 - 92 % - dobry plus

93 - 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File Advanced, Oxford University Press, 2015
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
  3. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  4. Treger A., Treger B., Special Education. Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiego słownictwa z zakresu pedagogiki specjalnej, Poltext, Warszawa 2018
  5. Treger A., Treger B., Psychology Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiej terminologii psychologicznej, Poltext, Warszawa 2016
  6. Treger A., Treger B., Psychology Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiej terminologii psychologicznej, Poltext, Warszawa 2022

Further reading

  1. https://www.psychologytoday.com 
  2. https://www.jove.com/science-education/corepsych

Notes


Modified by dr Grzegorz Hryniewicz (last modification: 06-02-2024 14:13)