SylabUZ

Generate PDF for this page

Logopedyczne studium przypadku - course description

General information
Course name Logopedyczne studium przypadku
Course ID 05.9-WNS-LzN-LSP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Małgorzata Kozłowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą, konstruowaniem logopedycznego studium przypadku, a także analiza oceny, rozwoju i kształtowania mowy.

Prerequisites

  1. Studium przypadku- terminy i definicje.
  2. Ogólna charakterystyka studium przypadku.
  3. Istota studium przypadku – podstawy teoretyczne i metodologiczne.
  4. Studium przypadku w metodologii logopedycznej.
  5. Procesy opracowywania studium przypadku.
  6. Przygotowanie do prowadzenia badań własnych.
  7. Gromadzenie danych do studium przypadku.
  8. Przykłady logopedycznych studium przypadku.
  9. Samodzielne tworzenie studium przypadku.

Scope

Student powinien znać podstawy logopedii, w tym: klasyfikację zaburzeń mowy, zagadnienia terapii logopedycznej oraz posiadać wiedzę na temat etiologii różnych zaburzeń mowy i języka.

Teaching methods

Pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna, praca ze źródłami,  dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność na zajęciach  (wypowiedzi merytoryczne, poparte literaturą) - ocena pozytywna.

Ocena z studium przypadku– 91-100%=5,0; 81-90%=db+; 71-80%=4,0; 61-70%=3,5; 51-60%=3,0; poniżej 51%=2,0

Ocena końcowa – średnia arytmetyczna otrzymana z aktywności na zajęciach oraz studium przypadku.

Recommended reading

  1. Fortuna P., Studium przypadku w  praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych, Gdańsk, 2010.
  2. Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T., (red.), logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, Lublin, 2015.
  3. Milewski S., Kaczorowska-Bray K., (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk, 2019.
  4. Stecko E. (red.), Neurologiczne studia przypadków, Warszawa, 2014.
  5. Yin R.K., Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody, Kraków, 2015.

Further reading

  1. Baczała D., Błeszyński J., Terapia logopedyczna, Toruń, 2014.
  2. Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T., (red.), logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, Lublin, 2015.
  3. Kozłowska M., Famuła-jurczak A., Hryniewicz G., Dziecięcy mutyzm wybiórczy – studium przypadku, [w:] Zeszyty Naukowe PWSZ im. Witelona w Legnicy, red. J.Wojtaś, s. 203-214, Legnica, 2018.
  4. Mirecka U., Domagała A., (red.), Metody terapii logopedycznej, Lublin, 2022.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 07-02-2024 10:18)