Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą, konstruowaniem logopedycznego studium przypadku, a także analiza oceny, rozwoju i kształtowania mowy.
Prerequisites
Studium przypadku- terminy i definicje.
Ogólna charakterystyka studium przypadku.
Istota studium przypadku – podstawy teoretyczne i metodologiczne.
Studium przypadku w metodologii logopedycznej.
Procesy opracowywania studium przypadku.
Przygotowanie do prowadzenia badań własnych.
Gromadzenie danych do studium przypadku.
Przykłady logopedycznych studium przypadku.
Samodzielne tworzenie studium przypadku.
Scope
Student powinien znać podstawy logopedii, w tym: klasyfikację zaburzeń mowy, zagadnienia terapii logopedycznej oraz posiadać wiedzę na temat etiologii różnych zaburzeń mowy i języka.
Teaching methods
Pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna, praca ze źródłami, dyskusja.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Aktywność na zajęciach (wypowiedzi merytoryczne, poparte literaturą) - ocena pozytywna.
Ocena z studium przypadku– 91-100%=5,0; 81-90%=db+; 71-80%=4,0; 61-70%=3,5; 51-60%=3,0; poniżej 51%=2,0
Ocena końcowa – średnia arytmetyczna otrzymana z aktywności na zajęciach oraz studium przypadku.
Recommended reading
Fortuna P., Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych, Gdańsk, 2010.
Kozłowska M., Famuła-jurczak A., Hryniewicz G., Dziecięcy mutyzm wybiórczy – studium przypadku, [w:] Zeszyty Naukowe PWSZ im. Witelona w Legnicy, red. J.Wojtaś, s. 203-214, Legnica, 2018.
Mirecka U., Domagała A., (red.), Metody terapii logopedycznej, Lublin, 2022.
Notes
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 07-02-2024 10:18)