SylabUZ

Generate PDF for this page

Narzędzia w pracy logopedy - course description

General information
Course name Narzędzia w pracy logopedy
Course ID 05.9-WNS-LzN-NWPL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grzegorz Hryniewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z wiedzą na temat narzędzi wykorzystywanych w pracy logopedy.

Prerequisites

Wiedza na temat terminologii logopedycznej. Podstawowa wiedza na temat diagnozy logopedycznej.

Scope

  1. Sposoby wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy logopedy.
  2. Rodzaje testów (przesiewowe, zasadnicze, sterowane).
  3. Rodzaje stosowanych badań w logopedii.
  4. Funkcje gier komputerowych i zabaw w postępowaniu logopedycznym.
  5. Internet, programy użytkowe, urządzenia peryferyjne w pracy logopedy.
  6. Komputerowe narzędzia logopedyczne – przedstawienie wybranych programów, takich jak np. Logopedia, Logoobrazki, Multimedialny Pakiet Logopedyczny.
  7. Pomoce logopedyczne (gry planszowe, wibratory logopedyczne, szpatułki, trenażery, spirometry, gryzaki, bloczki i tubki żuchwowe itp.)
  8. Tworzenie pomocy logopedycznych.
  9. Multimedialna dokumentacja logopedy
  10. Niezbędne akcesoria logopedyczne w terapii logopedycznej

Teaching methods

Metody aktywizujące, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, prezentacje multimedialne i filmowe.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z ćwiczeń składają się:

dyskusja na forum grupy, prace wykonywane podczas ćwiczeń (sprawdzian pisemny, konspekty zajęć itp.)

Sprawdzian pisemny – 91-100% poprawnych odpowiedzi=5,0; 81-90%=db+; 71-80%=4,0; 61-70%=3,5; 51-60%=3,0; poniżej 51%=2,0

Studenci otrzymujący IOS (indywidualna organizacja studiów) zgodnie z regulaminem zobowiązani są uczestniczyć we wszystkich zajęciach (każdą nieobecność należy zgłosić i ustalić z prowadzącym zajęcia formę zaliczenia).

Recommended reading

  1. Z. Bogdanowska Multimedialne programy edukacyjne wspomagające diagnozę i terapie logopedyczną, w: Wspomaganie rozwoju i edukacji dziecka z zaburzeniami mowy. Wybrane zagadnienia. red. L. Hurło, M. Zaorska, Olsztyn 2005.
  2. J. Gruba, Technologia informacyjna w logopedii, Komlogo, Gliwice 2009.
  3. A. Walencik –Topiłko, Wykorzystanie programów komputerowych w profilaktyce, diagnostyce i terapii logopedycznej, (w) Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki, red. T. Gałkowski, E. Szeląg, G. Jastrzębowska, Wyd. UO, Opole 2005.
  4. Siemieniecki B., Komputer w diagnostyce i terapii pedagogicznej, Toruń 2006.
  5. Siemieniecki B., Pedagogika medialna. Podręcznik akademicki , t.1, Warszawa 2008.
  6. Wolańska E., Kurowska M. (2015), Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii.

Further reading

  1. Surowaniec J., Funkcje zabaw i gier komputerowych w metodyce postępowania logopedycznego, w: Językowy obraz świata dzieci i młodzieży, red. J. Ożdżyński, Kraków 1995, s. 441-462.

Notes


Modified by dr Andrzej Zygadło (last modification: 06-02-2024 21:43)