SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy pedagogiki w pracy opiekuńczo-wychowawczej |
Kod przedmiotu | 05.9-WNS-LzN-PPOW |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia z neurodydaktyką |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
- opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu podstaw pedagogiki w pracy opiekuńczo-wychowawczej;
- poznanie podstawowych środowisk wychowawczych i ich specyfiki;
- opanowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji trudnych w klasie szkolnej.
- kształtowanie umiejętności studiowania i pogłębiania wiedzy oraz autoanalizy.
Student posiada ogólną wiedzę na temat zjawisk zachodzących w otaczającej go rzeczywistości społecznej.
Praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca z książką, burza mózgów, projekt.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: oceny z prac studenta przedłożonych w formie wybranej przez studenta – praca grupowa i indywidualna, ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć, ocena bieżącego przygotowania na zajęcia oraz ocena gromadzonego portfolio. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa:
Ocenę końcową stanowi ocena z ćwiczeń.
Dozwolona liczba nieobecności na zajęciach: 1. Kolejne nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po umówieniu się z prowadzącym zajęcia co do zakresu materiału i sposobu jego zaliczenia.
Studenci, którzy mają przyznaną Indywidualną Organizację Studiów są zobowiązani nawiązać kontakt z prowadzącym zajęcia najpóźniej przed rozpoczęciem trzecich zajęć. Mogą uczestniczyć w zajęciach z różnymi grupami. Muszą wykonać te same zadania, które prowadzący zada grupie.
1. Borecka-Biernat D., Wajszczyk K., Walęcka-Matyja K., Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Wybrane problemy, Difin, Warszawa 2019.
2. Januszewska E., Uczniowie cudzoziemscy w polskiej szkole – między integracją a marginalizacją, „Studia Edukacyjne” 2017, nr 43.
3. Łuka M., Witek P., Grzesiak-Witek D., Nauczyciel a współczesne zagrożenia, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2020.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-02-2024 10:13)