SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia społeczna |
Kod przedmiotu | 14.4-WNS-LzN-PS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia z neurodydaktyką |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami psychologii społecznej - przebiegiem procesów grupowych, przyjmowaniem ról społęcznych, tworzeniem relacji międzyludzkich oraz wyjaśnieniem tych procesów.
Dzięki uczestnictwu w zajęciach student będzie mógł lepiej zrozumieć jak przebiegają interakcje międzyludzkie i towarzyszące im procesy myślowe oraz emocje.
Brak
Role grupowe, hierarchia, cele i procesy grupowe. Teorie atrybucji i myślenia grupowego. Teoria postaw i zmiany postaw. Zasady komunikacji perswazyjnej. Pojęcia wpływu społecznego i pochodne. Przejawy wpływu społecznego: naśladownictwo, konformizm, posłuszeństwo. Mechanizmy wpływu: zaangażowanie, słuszność, lubienie, wzajemność, niedostępność. Techniki wpływu społecznego – sekwencyjne, autoprezentacyjne, egotystyczne. Konsekwencje wpływu dla funkcjonowania społecznego.
Prezentacja multimedialna, praca w grupach, burza mózgów, eksperymenty sytuacyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenie pracy pisemnej w formie testu 100-90% ocena bdb; 89-85% db+; 84-80 db; 79-75% dst+; 75-65% dst.
1. Wojciszke, Bogdan (2021). Psychologia społeczna. PWN: Warszawa (wyd. 11)
2. Aronson E., Człowiek istota społeczna, WN PWN, Warszawa 2001.
3. R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2001.
1. Hammer Hanna (2005). Psychologia Społeczna. Difin: Warszawa.
2. Bandura, Albert. (2007). Teoria społecznego uczenia się. PWN: Warszawa.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-02-2024 09:52)