SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wspieranie głębokiego uczenia się w klasie i szkole - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wspieranie głębokiego uczenia się w klasie i szkole
Kod przedmiotu 05.5-WNS-LzN-WGU
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Logopedia z neurodydaktyką
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie się z problematyką efektywności uczenia się

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

wykłady

Reformy szkolnictwa a wspieranie uczenia się 

Ograniczenia efektywnego uczenia się 

 Wzorce efektywnej edukacji
W stronę wysoce efektywnej edukacji na poziomie systemu edukacyjnego

 

Ćwiczenia
Uwarunkowania wpływające na wysokie osiągnięcia edukacyjne
 Kultura szkoły
Uczenie się i nauczanie we współpracy
Motywacja w procesie uczenia się 
Rola informacji zwrotnej
IT w procesie zdobywania informacji 

Metody kształcenia

Wykłady odbywają się w formie prezentacji multimedialnych.

Ćwiczenia - metody problemowe 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie do ćwiczeń weryfikowane w formie ustnej lub pisemnej przez prowadzącego zajęcia. 

Wykład- forma zaliczenia w formie pisemnego kolokwium

Literatura podstawowa

1. M. Barber, M. Mourshed, C. Chijioke, Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze. Raport edukacyjny McKinsey & Company, Warszawa 2012.
J. Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się. Biblioteka szkoły uczącej się, Warszawa 2018
M. Herman, Jak motywować uczniów do nauki, Centrum Eduakcji Obywatelskiej, Warszawa
R. J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego uczenia się, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2012.
I. Nowosad, Singapur: azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2022
I. Nowosad, Kultura szkoły w rozwoju szkoły, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2019
J. McTighe, H.F. Silver, Uczyć się głębiej. Jak zrobić to na lekcji?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa.
J. Sawiński, Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku, Difin, Warszawa 2014.
A. Schleicher, Edukacja Światowej klasy, https://znp.edu.pl/assets/uploads/2021/08/Czytanki_5_Edukacja-swiatowej-klasy.pdf

Uwagi:

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-02-2024 08:25)