SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wspieranie głębokiego uczenia się w klasie i szkole |
Kod przedmiotu | 05.5-WNS-LzN-WGU |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia z neurodydaktyką |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie się z problematyką efektywności uczenia się
Brak
wykłady
Reformy szkolnictwa a wspieranie uczenia się
Ograniczenia efektywnego uczenia się
Wzorce efektywnej edukacji
W stronę wysoce efektywnej edukacji na poziomie systemu edukacyjnego
Ćwiczenia
Uwarunkowania wpływające na wysokie osiągnięcia edukacyjne
Kultura szkoły
Uczenie się i nauczanie we współpracy
Motywacja w procesie uczenia się
Rola informacji zwrotnej
IT w procesie zdobywania informacji
Wykłady odbywają się w formie prezentacji multimedialnych.
Ćwiczenia - metody problemowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie do ćwiczeń weryfikowane w formie ustnej lub pisemnej przez prowadzącego zajęcia.
Wykład- forma zaliczenia w formie pisemnego kolokwium
1. M. Barber, M. Mourshed, C. Chijioke, Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze. Raport edukacyjny McKinsey & Company, Warszawa 2012.
J. Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się. Biblioteka szkoły uczącej się, Warszawa 2018
M. Herman, Jak motywować uczniów do nauki, Centrum Eduakcji Obywatelskiej, Warszawa
R. J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego uczenia się, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2012.
I. Nowosad, Singapur: azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2022
I. Nowosad, Kultura szkoły w rozwoju szkoły, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2019
J. McTighe, H.F. Silver, Uczyć się głębiej. Jak zrobić to na lekcji?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa.
J. Sawiński, Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku, Difin, Warszawa 2014.
A. Schleicher, Edukacja Światowej klasy, https://znp.edu.pl/assets/uploads/2021/08/Czytanki_5_Edukacja-swiatowej-klasy.pdf
Uwagi:
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-02-2024 08:25)