SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski
Kod przedmiotu 09.0-WNS-LzN-JO1A
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Logopedia z neurodydaktyką
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+.

Zakres tematyczny

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu logopedii oraz neurodydaktyki, obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: rozwój człowieka, zaburzenia w nauce, zaburzenia mowy.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów, prezentacje.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

  • sprawdziany zawierające pytania otwarte i zamknięte, za które student otrzymuje ocenę wg następujących progów punktowych: 

50 - 65 % - dostateczny

66 - 75 % - dostateczny plus

76 - 85 % - dobry

86 - 92 % - dobry plus

93 - 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File Advanced, Oxford University Press, 2015
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
  3. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  4. Treger A., Treger B., Special Education. Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiego słownictwa z zakresu pedagogiki specjalnej, Poltext, Warszawa 2018
  5. Treger A., Treger B., Psychology Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiej terminologii psychologicznej, Poltext, Warszawa 2016
  6. Treger A., Treger B., Psychology Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiej terminologii psychologicznej, Poltext, Warszawa 2022

Literatura uzupełniająca

  1. https://www.psychologytoday.com 
  2. https://www.jove.com/science-education/corepsych

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grzegorz Hryniewicz (ostatnia modyfikacja: 06-02-2024 14:06)