SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Neurometodyka |
Kod przedmiotu | 05.9-WNS-LzN-NEM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia z neurodydaktyką |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie metod uczenia się i nauczania przyjaznych mózgowi - neurometodyki. Nabycie umiejętności pracy z uczniami z wykorzystaniem metod neurodydaktyki. Nabycie umiejętności wspierania uczniów w rozwoju ich zdolności uczenia się.
Znajomość podstaw psychologii i pedagogiki.
Podstawy teoretyczne neurometodyki;
Mózg człowieka a proces uczenia się i nauczania;
Metody poznania i wykorzystania potencjału ucznia;
Neurometodyka – metody nauczania przyjazne mózgowi;
Pamięć i koncentracja uwagi oraz metody ich usprawniania;
Metody stymulowania poszczególnych funkcji mózgu;
Metody nauczania polisensorycznego;
Metody edukacji STEAM;
Neuroplastyczność – znaczenie dla procesu nauczania i uczenia się;
Podstawy organizacji procesu edukacyjnego przyjaznego pracy mózgu;
Ocenianie przyjazne mózgowi;
Rola mentora/tutora w procesie edukacyjnym;
Motywacja do uczenia się – metody wpływu na efektywność procesu nauczania/uczenia się;
Uczenie się jako czynność społeczna. Wpływ otoczenia na proces nauczania/uczenia się.
Praca warsztatowa, przygotowanie i prezentacja tematu eksperckiego (praca w małych grupach), dyskusja, metody aktywizujące – burza mózgów, mapa pojęciowa, metoda symulacyjna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena składa się z: oceny przygotowania i prezentacji grupowej w formie tematu eksperckiego, oceny indywidualnej aktywności na zajęciach, oceny przeprowadzenia ćwiczenia, lub zestawu ćwiczeń w warunkach symulacji. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych działań.
Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Kozłowska (ostatnia modyfikacja: 06-02-2024 16:20)