SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Trening sprawczości - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Trening sprawczości
Kod przedmiotu 05.9-WNS-LzN-PIK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Logopedia z neurodydaktyką
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwijanie potencjału osób studenckich szczególnie w zakresie dostrzegania i konstruktywnego rozwiązywania problemów, analizowania własnego miejsca w świecie społecznym, materialnym i duchowym. Wzbudzanie (auto)refleksji w byciu odpowiedzialnym za siebie i innych oraz sprawczym w działaniu i myśleniu

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Sprawczość: definicja, cechy, poczucie sprawstwa

Sprawczość a przełamywanie stereotypów, pokonywanie barier poznawczych, emocjonalno–motywacyjnych, psychospołecznych.

Umiejętność patrzenia / ogląd zjawisk z wielu perspektyw

Samoświadomość w niesztampowym wglądzie w siebie i oglądzie innych

Innowacyjność w twórczym dostrzeganiu i rozwiązywaniu problemów

Refleksyjność w myśleniu i działaniu

Samoakceptacja i akceptacja innych

Budowanie własnej wartości

Metody kształcenia

Warsztaty

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Podstawą zaliczenia jest przygotowanie i przeprowadzenie (indywidualnie lub w grupie zadaniowej) warsztatu.

Literatura podstawowa

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP.

Szmidt, K.J. (2016). Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Helion.

Tucholski A. (2022). I co z tym zrobisz? Rozwiń swoją wysokosprawczość, Warszawa. Wyd. Pełne czasu

Wojcieszke B. (2010), Sprawczość i wspólnotowość. Gdańsk: GWP

 

Literatura uzupełniająca

Literatura samodzielnie wybrana przez osoby przygotowujące poszczególne warsztaty

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-02-2024 07:50)