SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy diagnostyki logopedycznej - course description

General information
Course name Podstawy diagnostyki logopedycznej
Course ID 05.9-WNS-LzN-PDL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Logopedia z neurodydaktyką
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 15 1 Exam
Class 15 1 15 1 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami diagnostyki logopedycznej, umożliwiającymi identyfikację i ocenę trudności komunikacyjnych oraz planowanie skutecznej interwencji logopedycznej.

Prerequisites

 Znajomość podstawowych zaburzeń mowy

Scope

  1. Różnice między diagnostyką logopedyczną a innymi formami diagnozy
  2. Różnice między procesami psycholingwistycznymi u osób z zaburzeniami komunikacji
  3. Metody diagnostyczne w logopedii

Ćwiczenia :

  1. Analiza przypadków diagnostycznych
  2. Praktyczne metody zastosowania metod diagnostycznych
  3. Opracowanie raportu diagnostycznego

 

Teaching methods

wykład konwersatoryjny

metody aktywizujące 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

weryfikacja efektów kształcenia i Warunki zaliczenia:

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną uzyskaną z ocen z wykładu (kolokwium z progami punktowymi  w skali  od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) oraz z ćwiczeń (przygotowanie raportu na podstawie symulacji diagnostycznej w  skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

 Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej. 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Recommended reading

DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA PACJENTÓW.. PAULINA WÓJCIK-TOPÓR, MAŁGORZAT, 2023 r.

 

Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka

Further reading

1.      Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 05-02-2024 21:09)