SylabUZ
Course name | Strategie wychowawcze |
Course ID | 05.9-WNS-LzN-SW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Logopedia z neurodydaktyką |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z istotą procesu wychowania oraz nabycie umiejętności analizy interpretacji i ewaluacji różnych postaci wiedzy o wychowaniu. Celem jest także doskonalenie umiejętności analizy tekstów źródłowych, analizy problemów o charakterze zarówno teoretycznym i praktycznym oraz rozwijania umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej. Cel stanowi także wypracowanie pozytywnego nastawienia do poszerzania oraz promowania wiedzy o wychowaniu
Student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych.
Wykład:
• podstawowe środowiska wychowawcze
• klasa szkolna jako specyficzna grupa społeczna
• dynamika klasy szkolnej
• style kierowania klasą szkolną
• techniki oddziaływań wychowawczych
• ład i dyscyplina w klasie szkolnej
• obowiązki nauczyciela jako wychowawcy klasy
Ćwiczenia
• Podmiotowość w wychowaniu
• Empatia i zaufanie w pracy wychowawczej
• Planowanie pracy wychowawczej
• Metody poznawania uczniów
• Rozwiazywanie konfliktów w klasie szkolnej
• Kompetencje społeczne uczniów w zakresie poprawnych relacji
• Kompetencje komunikacyjne uczniów
• Różnicowanie, indywidualizacja i personalizacja pracy z uczniami
• Samorządność i autonomia uczniów
• Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie
• Analiza tekstów z problematyki zaproponowanych przez studentów – autorski przegląd prasy
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja (panelowa).Ćwiczenia – dyskusja moderowana, praca w grupach, praca z książką, prezentacje tematów przygotowanych przez studentów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady: egzamin pisemny. Kryterium ocen: bardzo dobry 91-100%, dobry plus 81-90%, dobry 71-80%, dostateczny plus 61-70%, dostateczny 51-60%.
Ćwiczenia: kończą się uzyskaniem zaliczenia w postaci pozytywnej oceny. Ocenie podlega sposób prezentacji przez studenta wybranego zagadnienia, w tym adekwatny dobór literatury, twórczy sposób jej wykorzystania, aktywny i refleksyjny udział w zajęciach oraz przygotowanie do zajęć.
Ocena końcowa: stanowi średnią arytmetyczną z wszystkich ocen otrzymanych w trakcie zajęć.
Modified by dr Małgorzata Kozłowska (last modification: 06-02-2024 17:18)