SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie szkoleń w logopedii - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie szkoleń w logopedii
Kod przedmiotu 05.9-WNS-LzN-PSL
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Logopedia z neurodydaktyką
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

 Przygotowanie studentów do efektywnego projektowania i prowadzenia szkoleń edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem doradztwa zawodowego, rozwijania kompetencji kluczowych oraz kreatywnych metod nauczania.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. Przygotowanie do uczenia się przez całe życie
  2. Określanie własnego potencjału
  3. Kreatywne metody nuzania
  4. Cykl Kolba w projektowaniu szkoleń
  5. Metoda Walta Disnaya w tworzeniu zajęć edukacyjnych
  6. Metoda 4 Mat w planowaniu szkolenia 

Metody kształcenia

Pogadanka, pokaz, 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną uzyskaną z ocen z przygotowanego projektu szkoleniowego , eseju oraz  przygotowanego portfolio samorozwoju

 Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej. 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Literatura podstawowa

1.      Coaching : teoria, praktyka, studia przypadków / redakcja naukowa M. Sidor-Rządkowska; Wyd. Wolters Kluwer; Warszawa 2021

2.      Kompendium wiedzy coacha : od teorii do praktyki; red. L. Wildflower, Leni; Brenna D.; Wyd. Co&Me publishing; Warszawa 2018

3.      Grela J., Szewczak R., Bloch M. (20017). Coaching grupowy. Słowa i Myśli.

Literatura uzupełniająca

1.      Sztuka feedbacku : jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej? Radłowski, GrzegorzWydawnictwo Naukowe PWN; Warszawa 2022

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-02-2024 15:07)