SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki
Kod przedmiotu 09.0-WNS-LzN-JO1N
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Logopedia z neurodydaktyką
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+.

Zakres tematyczny

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu logopedii oraz neurodydaktyki, obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: rozwój człowieka, zaburzenia w nauce, zaburzenia mowy.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów, prezentacje.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

  • sprawdziany zawierające pytania otwarte i zamknięte, za które student otrzymuje ocenę wg następujących progów punktowych: 

50 - 65 % - dostateczny

66 - 75 % - dostateczny plus

76 - 85 % - dobry

86 - 92 % - dobry plus

93 - 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Podręcznik Schritte International 4, wyd. Hueber
  2. Podręcznik Schritte International 5
  3. Themen Aktuell 2 i 3, wyd., Hueber
  4. Menschen im  Beruf. Deutsch als Fremdsprache, wyd. Hueber
  5. Podręcznik dla studentów medycyny, PZWL, wybrane zagadnienia
  6. Niemiecki dla opiekunów i pracowników służby zdrowia , wyd. Edgar

Literatura uzupełniająca

  1. Język niemiecki dla studentów medycyny, Weiss-Wilk I., Drebenstedt Marga, w
  2. Deutsch für Krankenpflege und Hebammenkunde, PZWL, Ganczar, Rogowska
  3. Deutsch im Krankenhaus neu. Klett
  4. Menschen B1, Hueber , wybrane zagadnienia
  5.   Wybrane artykuły prasowe i materiały internetowe na tematy związane z logopedią, neurodydaktyką, neuropsychologią itp.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grzegorz Hryniewicz (ostatnia modyfikacja: 06-02-2024 14:25)