wykształcenie u osób studenckich umiejętności stosowania w praktyce metodyki pisania pracy dyplomowej;
zapoznanie osób studenckich z badaniami prowadzonymi w jednostce;
utrwalenie u osób studenckich umiejętności samodzielnego wyszukiwania i gromadzenia danych, uszczegółowiania wiedzy, porządkowania i dbania o spójność treści oraz argumentowania, generalizowania i wyciągania logicznych wniosków.
Prerequisites
Osoby studenckie mają przygotowaną część teoretyczną oraz zarys metodologii badań własnych.
Scope
Zakres tematyczny przedmiotu:
organizacja badań, opracowanie narzędzi badawczych;
metody gromadzenia materiału badawczego, metody przetwarzania materiałów, metody systematyzowania wyników badań – interpretowanie, wnioskowanie, definiowanie, hipoteza, dowodzenie;
praca edytorska nad tekstem i językiem badań.
Teaching methods
wykład, praca z tekstem
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną uzyskaną z ocen przygotowanej części teoretyczno-empirycznej pracy.
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą, po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału, podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu. Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego: https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Recommended reading
Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008.
Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
Milewski St., Kaczorowska-Bray K. (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk 2015.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.
Zaczyński W.P., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Wydawnictwo Żak, Warszawa 1995.
Zajączkowski M., Podstawowe wskazówki dla piszących prace magisterskie i dyplomowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1986.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa 2020.
Further reading
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
Kozerska A., Metodologiczne koncepcje badań nad środowiskiem edukacyjnym, [w:] Podstawy Edukacji 2012, T. 5, s. 169-182.
Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Złote Myśli, Gliwice 2012.
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
Notes
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 06-02-2024 20:29)