SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do neurologopedii |
Kod przedmiotu | 05.9-WNS-LzN-WN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia z neurodydaktyką |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów logopedii z podstawami wiedzy o neurologopedii jako nauce i praktyce, zasadach diagnozy i terapii neurologopedycznej oraz problemach pacjenta logopedycznego z zaburzeniami neurologicznymi.
Student posiada podstawową wiedzę na temat anatomii i fizjologii układu nerwowego człowieka, psychologii procesów poznawczych a także wiedzę z zakresu podstaw logopedii
Ćwiczenia :
Wykład interaktywny, pokaz
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Student/Studentka charakteryzuje neurologopedię jako subdyscyplinę logopedii i obszar praktyki, przedstawia główne zasady diagnozy neurologopedycznej, wyjaśnia, na czym polegają procesy neurogenezy i neurodegeneracji, wyjaśnia, czym jest plastyczność mózgu i jakie ma ona znaczenie w procesie terapii neurologopedycznej, przedstawia główne zasady terapii neurologopedycznej, charakteryzuje wybrane problemy pacjenta z zaburzeniami neurologicznymi
1. Domańska Ł, Borkowska A. (red.). (2011). Podstawy neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
2. Obrębski A. (red.). (2018). Wprowadzenie do neurologopedii. Poznań: Termedia Wydawnictwo Medyczne.
1. Dramska D. (2001). Proces instytucjonalizacji zawodu logopedy w Polsce: zarys problemu. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
2. Jastrzębowska G. (1998). Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
3. Pluta-Wojciechowska D. (2013). Dokąd zmierza logopedia? Forum Logopedyczne, 21, s. 9-21.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Kowalska (ostatnia modyfikacja: 07-02-2024 01:58)