SylabUZ
Course name | Psychologia wychowania i uczenia się |
Course ID | 14.4-WNS-LzN-PWIU |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Logopedia z neurodydaktyką |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów logopedii z wiedzą na temat przebiegu procesów rozwojowych w biegu życia jednostki.
Wiedza z zakresu psychologii ogólnej
Rozmowa kierowana; praca z książką, analiza przypadku
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
weryfikacja efektów kształcenia i warunki zaliczenia:
Sprawdzian pisemny składający się z części testowej oraz pytania otwartego (analiza przypadku) z progami punktowymi w skali od 0-100% (90-100% = 5,0; 80-89% = 4,5; 70-79% = 4,0; 60-69 =3,5; 50-59% = 3,0)
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku usprawiedliwionych nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać zaliczone indywidualne z danego zakresu materiału w sposób zaproponowany przez prowadzącego/ą przedmiot.
Arends R.I. (1998). Uczymy się nauczać. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Bednarek D. (red.). (2023). Psychologia edukacyjna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Dembo M.H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Ledzińska M., Czerniawska E. (2011). Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
Kruszewski K. (red.). (1998). Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Anderson J.R. (1998). Uczenie się i pamięć. Integracja zagadnień. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Argyle M. (2002). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kaja B. (2001). Problemy psychologii wychowania. Teoria i praktyka. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego.
Gasiul H. (2007). Teorie emocji i motywacji. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Liberska H., Trempała J. (red.). (2020). Psychologia wychowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rheinberg F. (2006). Psychologia motywacji. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Vetulani J. (2012). Mózg: fascynacje, problemy, tajemnice. Kraków: Wydawnictwo Homini.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 07-02-2024 10:11)