SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Neuroscience In Education and Social Work - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Neuroscience In Education and Social Work
Kod przedmiotu 05.5-WP-P-NiE- 24
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Andrzej Zygadło
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to present some achievements in neuroscience and their influence to Education and Social Work. It is also important to provide Students with advanced  knowledge and reflection about possibility of using neuroscience in Education and Social Work

Wymagania wstępne

basic knowledge about Education and Social Work

Zakres tematyczny

Developement of human brain;

How does our brain learn;

How can we exercise our brains;

Human brains - how they differ from each other;

Changes - the base for learning and social work - how does our brain addopt to new things;

Our brains in various periods of life;

Stress, happiness, mental disorders in Education and Social Work;

Learning from Failure and Achievements; 

AI and its use in Education and social Work;

Multiple intelligencies and their meaning for Education and Social Work;

 

Metody kształcenia

lecture and discussion. Project method; individual student work (e.g. reading and analysis) according to the teacher's instructions

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The course ends with a grade. The verification method is an essay on a chosen topic and active work during the classes

Literatura podstawowa

Silverton K. There's no such thing as "naughty". The groundbreaking guide for parents with children aged 0-5, London 2021;

Sapolsky R.M., Behave. The biology of humans at our best and worst, New York, 2017

Shulman, Robert G. (2013).Neuroscience a Multidisciplinary, Multilevel Field" Brain Imaging: What it Can (and Cannot) Tell Us About Consciousness. Oxford University Press..

Literatura uzupełniająca

proposed by the lecturer

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Andrzej Zygadło (ostatnia modyfikacja: 13-05-2024 09:26)