SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

English language classes III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu English language classes III
Kod przedmiotu 09.1--FAD-ELC3-S23
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek WH - oferta ERASMUS / Filologia angielska
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 7
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Iwona Filipczak
  • mgr Richard Sharp
  • dr Agnieszka Mobley
  • mgr Zbigniew Adaszyński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
ELC -Reading and writing - Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie 
ELC -Integrated skills - Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie 
ELC -Exam - Egzamin 0 0 - - Egzamin

Cel przedmiotu

The aim of English Language Classes (ELC), comprising 2 courses:  Integrated Skills and Reading and Writing is to advance and consolidate the student's language skills to reach the C2 level of English. 

Wymagania wstępne

English level C1/C2.

Zakres tematyczny

INTEGRATED SKILLS

Authentic texts of a high degree of difficulty relating to complex topics and problems - social, scientific, cultural and global issues. Expanding the range of vocabulary and grammatical structures. Analysing ideas and arguments in the text. Correcting linguistic and logical errors in texts prepared by the teacher.

READING AND WRITING

Expressing a personal response to creative texts (including literature); elements of creative writing

Metody kształcenia

Individual, pair and group work. Text study, error correction, brainstorming, mind map, creating presentations, demonstration and observation (student presentations), audio and video demonstrations, discussion of the topics presented in the text,  written answer, oral answer, panel discussion,  debate.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Credit without grade. Exam (grade).

To complete English Language Classes (ELC) you need to receive credit (without grade) for each component course (zaliczenie, zal.). Lack of credit for any component course (niezaliczenie, niezal.) will result in failing the entire ELC block and lack of permission to take the ELC exam.

The final grade for ELC block is the ELC exam grade.

Conditions for individual component courses credits:

Achieving threshold levels for planned oral and written assignments (60%); regular attendance and active participation in classes for each component course.

Exam grading scale

Local grade

Percentage

Definition

5,0 (bardzo dobry)

93-100%

excellent

4,5 (4+ dobry plus)

85-92%

very good

4,0 (dobry)

77-84%

good

3,5 (3+ dostateczny plus)

69-76%

satisfactory

3,0 (dostateczny)

60-68%

sufficient

2,0 (niedostateczny)

0-59%

(unsatisfactory) fail

 

Literatura podstawowa

READING AND WRITING 

  • Axelrod, Steven Gould. Ed. et. al. The New Anthology of American Poetry: Postmodernisms 1950-Present. Rutgers University Press, 2012. – provided by the teacher
  • Black, Joseph. The Broadview Anthology of British Literature: One-Volume Compact Edition - The Medieval Period through the Twenty-First Century. Broadview Press, 2015. – provided by the teacher
  • Glenn, Cheryl and Loretta Gray. Harbrace Essentials. Cengage Learning, 2021. – provided by the teacher
  • Levine,‎ Robert S. et. al. Ed. The Norton Anthology of American Literature. Norton & Company, 2016. – provided by the teacher

INTEGRATED SKILLS

Materials prepared by the teacher.

Selected articles from e.g., The Guardian, Newsweek, The Economist, Time, The Independent, The New York Times, New Yorker, Popular Science, Psychology Today; websites BBC, CNN, NPR

Literatura uzupełniająca

  1. Kenny, N., P. Sunderland. CAE practice tests plus, Harlow, Longman 2001.
  2. Capel, A., W. Sharp. Objective proficiency, Cambridge, Cambridge University Press 2002.
  3. Evans, V., S. Scott. Listening & speaking skills for the revised Cambridge Proficiency Exam, Newbury, Express Pub 2002.
  4. Evans, V. CPE use of English 1 for the revised Cambridge Proficiency Examination, Newbury, Express Publishing 2002.
  5. Evans, V., J. Dooley. Upstream: Proficiency,  Newbury, Berkshire, Express Publishing 2006.
  6. Harrison, M. Proficiency testbuilder. Oxford, England, Heinemann 1994.
  7. Jones, L. New progress to proficiency: self-study. Student's book, Cambridge, Cambridge University Press 2002.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Leszek Wilczyński (ostatnia modyfikacja: 01-07-2024 13:09)