SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy multimediów |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-MalP-MEDI-Ć-S14_pNadGenDG6KF |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
- przygotowanie studenta do tworzenia szeroko rozumianego cyfrowego obrazu graficznego (o różnym zastosowaniu, funkcji, formie itd),
- łączenie różnych typów obrazowania z wjściem w przestrzeń i obrazem ruchomym włącznie
- twórcze eksperymentowanie z obrazem,
- zasadne wykorzystanie charakterystycznych cech języka cyfrowego w konkretnych realizacjach odpowiadajacych założeniem idei artystycznej,
- rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej,
- budowanie świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności,
- umiejętność konstruowania idei artystycznych
- rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych
- doskonalenie cyfrowego warsztatu graficznego ( ćwiczenia i zadania pozwalające poznać możliwości rastrowych programów graficznych - Photoshop )
- twórcze i świadome posługiwanie się warsztatem cyfrowym ( poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech cyfrowego warsztatu graficznego )
Znajomość zasad kompozycji. Dobrze widziana podstawowa wiedza z zakresu: grafiki warsztatowej i projektowej oraz podstawowa znajomość programów graficznych pakietu Adobe Suite
Szerokie myslenie o obrazie- konstruowanie obrazu graficznego w przestrzeni wirtualnej komputera – jak i również poza nim.
Łączenie różnych typów działań np. obraz statyczny z obrazem ruchomym, obiekt, instalacja.
Poruszanie się w obszarach szeroko rozumianych zagadnieniach graficznych związanych z artystyczną grafiką cyfrową.
Skanowanie, fotografowanie jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej.
Możliwość łączenie tradycyjnych technik graficznych z drukiem cyfrowym.
Warsztat cyfrowy jako inspiracja.
Proces przygotowania pliku do druku wielkoformatowego.
Metody druku cyfrowego.
Podłoża stosowane w artystycznym druku cyfrowym
Druk finalny i druk próbny uwzgledniający metody eksperymentalne.
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje które przede wszystkim mają charakter dyskusji oraz krótkich wykładów czy warsztatów.
Student realizuje konkretne zadania- projekty i na bieżąco przedstawia je do korekty (również możliwość konsultacji mailowej).
Ostatecznym etapem jest fizyczna realizacja projektu np. wydruk, obiekt, instalacja, projekcja.
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Bieżące konsultacje oraz tzw.przeglądy robocze.
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie konkretnej realizacji projektów w formie wydruku, projekcji, instalacji itp. spójnego cyklu prac.
Na finalną ocenę składają się:obecność i aktywność na zajęciach, osiągnięte wyniki, zaangażowanie w przebieg procesu dydaktycznego.
Skala ocen: 2 do 5
1. Katalogi z konkursów i wystaw, min: 5 -9 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznan 2007, 2009, 2011, 2013, 2015
2. ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach
3. 7 - 8 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009 I 2012, BWA Katowice
4. 9 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2015, Muzeum Śląskie w Katowicach, Katowice
5. Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012
6. Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015
7. Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015 Galeria Sztuki Wozownia
8. Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014
9. Podreczniki do programów graficznych min:
Adobe Photoshop CS5/CSP PL , Helion, 2011, Po prostu Photoshop CS5/CSP PL, Helion 2011, Elaine Weinmann, Peter Lourekas
10. Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg,Stentor, Warszawa 2005
11. ,,Digital art”, Christiane Paul, Thames& Hudson world of art ,2003
12. ,,Printmaking at the edge’’ Richard Noice, 2006
13. ,,Colour in art ‘’ John Gage ,Thames& Hudson world of art, 2006
14. „Grafika współczesna :Między unikatem a elektroniczną kopią: referaty z sesji naukowej zorganizowanej w ramach programu Międzynarodowego Triennale Grafiki Kraków, 1999
15. „Zastosowanie druku cyfrowego w praktyce grafiki artystycznej” Prof. A. Romaniuk ASP Katowice 2002
16. Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
17. R.W.Kluszczyński, Sztuka Interaktywna-Od dzieła –instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010
18. Interaktywne Media Sztuki,red A. Porczak, ASP Kraków 2009
19. Estetyka cyfrowa, N.Bolz, przeł J.Ostaszewski, red.A. Gwóźdź
20. Sztuka i iluzja, B.Gombrich, PWN,Warszawa 1984
21. Punkt,linia,płaszczyzna, W.Kandinsky, Warszawa 1989
28. Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg, ,Stemtor, Warszawa 2005
29. Sztuka i percepcja wzrokowa, R.Arnheim,PWN,Warszawa 1979
Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”
1. Czasopisma: ,,Arteon” „Format” ,,2+3D",,,Notes", ,,Autoportret’’ Exit’’ ‘’Grafia (2004-2008)
2. Strony www:
- www:triennial.cracow.pl (Stowarzyszenie Miedzynarodowe Triennale Grafiki- Kraków)
- www:icondata.trienial.cracow.pl (wirtualne muzeum współczesnej grafiki)
- www:polishprintmaking.com
- www:arteon.pl
- www:obieg.pl
3. ,,Namietnosci i inne przypadki, /Izabella Gustowska: Passions and Other Cases, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2001,
4. ,,Społeczeństwo informacyjne, Cyberkultura. Sztuka, Multimediów, R.W.Kluszczyński , Rabid, Kraków 2001,
5. ,,Skanowanie cyfrowe dla profesjonalistów", Busch David D.
6. ,,Sztuka i percepcja wzrokowa” Rudolf Arnheim
7. ,,KOLOR kurs dla artystów i projektantów” David Hornung, Universitas, 2009
8. ,,Contemporary graphic art. in Poland”R. Noyce– Craftsman House – 1997
9. Wprowadzenie w problematykę widzenia, WFP,ASP Kraków,Jan Pamuła
10. Główne kontrowersje estetyki współczesnej,B.Dziemidok
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 05-09-2016 17:27)