SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pracownia dyplomująca |
Kod przedmiotu | 03.0-WA-MalP-DYPL-Ć-S14_pNadGenAA5PD |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 9 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 105 | 7 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Rozpoznanie i rozwinięcie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta. Zapoznanie go z podstawowymi technikami malarskimi oraz sposobami obrazowania w wybranej technice malarskiej. Rozwinięcie umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym tworzenie oryginalnych utworów w wybranej technice. Nauczenie podstawowych pojęć opisujących właściwości formy plastycznej i określeń technicznych związanych z malowaniem. Rozwinięcie zrozumienia związków łączących formę i treść utworu plastycznego.
Rozwinięcie umiejętności doboru plastycznych środków wyrazu do podejmowanego zadania lub tematu. Przygotowanie studenta do samodzielnej analizy zadań studyjnych do pozyskiwania niezbędnych informacji oraz do samodzielnego opracowywania koncepcji wykonawczej dzieła.
Pomyślne przejście procesu rekrutacji.
Analityczna obserwacja natury znajdująca zastosowanie w różnych zadaniach o charakterze studyjnym, takich jak: szkic studyjny, studium postaci, portret i autoportret, studium martwej natury, studium wnętrza, studium pejzażu, studium ruchu. Ćwiczenia z zakresu interpretacji obserwowanej natury. Tworzenie kompozycji na zadany temat, odnoszący się do elementów składowych formy dzieła malarskiego, takich jak: barwa i gama barwna, kontrast, światło, nasycenie, walor, rytm i ruch, mocne punkty kompozycji, faktura, iluzja przestrzeni itp.. Praktyczne poznawanie podstawowych materiałów i narzędzi malarskich realizowane równolegle, w toku ćwiczeń.
Zadania tematyczne realizowane pod kierunkiem pedagoga. Konsultacje podczas bieżących zajęć w miarę potrzeby studenta. Omawianie ukończonych prac indywidualnie i w trakcie dyskusji w szerszym gronie. Przeglądy prac o charakterze roboczym, w trakcie semestru. Przegląd podsumowujący na zakończenie semestru.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność i aktywność w trakcie zajęć w pracowni. Udział we wszystkich okresowych i końcowych przeglądach prac. Posiadanie adekwatnej do ilości zadań, ilości realizacji.
Techniki wielkich mistrzów malarstwa, wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004.
W zależności od potrzeb, ustala prowadzący pracownię malarską.
Gwarancją osiągnięcia porównywalnych efektów kształcenia u różnych studentów jest indywidualne podejście pedagoga do każdego ucznia. Tylko podejście uwzględniające aktualne możliwości i ograniczenia studenta umożliwia jego szybki rozwój. Wymaga to elastycznego podejścia do rytmu pracy nad zadaniami i do ich kolejności. Z drugiej strony aby wykorzystać potencjał najzdolniejszych istnieje często konieczność pomijania niektórych elementów programu kształcenia, aby umożliwić studentom samodzielny rozwój.
Zmodyfikowane przez dr hab. Ryszard Woźniak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-08-2016 15:57)