SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pomiar kapitału intelektualnego |
Kod przedmiotu | 04.5-WZ-ZarzP-PKI-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu pomiar kapitału intelektualnego jest wyposażenie studenta w podstawowe umiejętności pomiaru i analizy zasobów niematerialnych organizacji.
Zaliczone przedmioty z zakresu: mikroekonomii, rachunkowości, finansów przedsiębiorstw, zarządzania.
Zakres tematyczny wykładu:
Istota i rodzaje kapitału intelektualnego i podsumowanie podejść do pomiaru zasobów niematerialnych. Tradycyjne systemy pomiaru kapitału intelektualnego i kapitału ludzkiego. Wycena kapitału intelektualnego. Mierniki stosowane w procesie pomiaru kapitału intelektualnego. Metryki pomiaru kapitału intelektualnego. Systemy pomiaru kapitału intelektualnego. Kolokwium.
Zakres tematyczny ćwiczeń:
Omówienie zasad zaliczenia przedmiotu oraz projektu zaliczeniowego. Przydzielenie projektów. Tradycyjne metody pomiaru kapitału intelektualnego: analiza stażu pracy pracowników, analiza kwalifikacji zawodowych. Analiza sieci wartości dla przykładowej organizacji. Pomiar dochodów niematerialnych według przykładu zadanego przez prowadzącego. Tworzenie zbilansowanej karty wyników. Tworzenie zbilansowanej karty wyników dla zasobów niematerialnych. Metody wyceny kapitału intelektualnego – prezentacja projektów.
Wykład konwencjonalny z elementami wykładu konwersatoryjnego, ćwiczenia grupowe, metoda projektu
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z wykładu:
Kolokwium w formie testu z pytaniami zamkniętymi i otwartymi.
Ocena ćwiczeń:
Obserwacja i ocena umiejętności praktycznych studenta (60 %), Ocena za projekt (40%).
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-07-2016 13:49)