SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Tradycja winiarska w krajobrazie |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchKP-trad,win.- 16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura krajobrazu |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów ze specyficzną formą zagospodarowania terenu, jaką jest winnica. Jej rola krajobrazotwórcza była w historii i staje się współcześnie bardzo znacząca dla regionów winnych, w tym dla Środkowego Nadodrza.
Formalne: brak
Nieformalne: wiedza na poziomie szkoły średniej z zakresu historii, geografii i regionalistyki
Program wykładów:
Winiarstwo i winnice w krajobrazie historycznym: Starożytność, Średniowiecze-Barok, Okres rewolucji przemysłowej. Czynniki lokalizacji winnic: klimat, geologia, gleby, rzeźba terenu. Główne współczesne regiony winiarskie w świecie. Współczesne europejskie regiony winiarskie. Historyczne i współczesne metody/systemy prowadzenia winnicy. Wpływ systemu prowadzenia winnicy na stabilność środowiska przyrodniczego. Winnica towarowa, winnica hobbystyczna, nasadzenia ozdobne winorośli, agroturystyka enologiczna.
Program ćwiczeń audytoryjnych:
Charakterystyka regionów winiarskich na świecie, w Europie i w kraju. Analiza źródeł historycznych na temat winiarstwa. Analiza krajobrazowa wybranych rejonów winiarskich.
Program ćwiczeń terenowych:
Analiza krajobrazowa wybranych założeń winiarskich w okolicy Zielonej Góry.
Metody podające: wykład konwencjonalny, wykład problemowy, wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych.
Metody poszukujące ćwiczeniowo-praktyczne: ćwiczenia, studium przykładowe, giełda pomysłów, pokaz terenowy
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-08-2016 11:18)