SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Handel i usługi internetowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Handel i usługi internetowe
Kod przedmiotu 04.2-WE-BEP-HiUI
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Egzamin
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie słuchaczy ze sposobami szybkiego rozpoczęcia sprzedaży internetowej i zdalnych rozliczeń finansowych.

Wymagania wstępne

Systemy komunikacyjne e-biznesu.

Zakres tematyczny

Przegląd systemów aukcyjnych, sklepów internetowych (goSho, iStore, goStore itp.) i darmowych aplikacji umożliwiających rozpoczęcie handlu poprzez internet (Magento, osCommerce, openChart, Spree Commerce, PrestaShop, VirtueMart, Ubercart, Zeuscart, Afcommerce, Zen Cart, SimpleCart js, Tomato Cart, CubeCart, RokQuickCart, StoreSprite).
Porównanie funkcjonalności i kosztów użytkowania.
Techniki obsługi płatności elektronicznych – usługi banków i dedykowane usługi zdalne (PayU, PayPal itp).

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem projektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – sprawdzian w formie pisemnej lub ustnej, realizowany na koniec semestru.
Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Kyciak, W., Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy. Wydanie II, Helion, 2012.
  2. Zastrożna, M., Google Analytics dla marketingowców, Helion, 2013.

Literatura uzupełniająca

  1. Cichoń, M. i inni, Biblia e-biznesu, Helion, 2013.
  2. Ries, E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion, 2012.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Mrugalski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-10-2016 23:49)