SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wybrane zagadnienia problemów i kwestii społecznych |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PSP-WPK-W_pNadGenUGY7Y |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Student potrafi: dostrzegać, analizować i diagnozować rozmaite problemy i kwestii społeczne, przygotować i poprowadzić zajęcia edukacyjno- profilaktyczne na ten temat, korzystać z wiedzy źródłowej z zakresu problemów i kwestii społecznych.
Pedagogika społeczna
Rozwód, Życie na emigracji, Adopcja dziecka. Dylematy i problemy, Bezpłodność, Tożsamość mężczyzny. Kryzys męskości, Otyłość, Ludzie a zwierzęta. Przemoc wobec zwierząt. Prawa i obowiązki właścicieli. Pomoc zwierzętom, Śmierć kogoś bliskiego, Życie z chorobą przewlekłą
Single- życie w pojedynkę, Dyskryminacja, Utrata ciąży- poronienie, Depresja, Komsumpcjonistyczny styl życia, Dylematy starości, Życie z niepełnosprawnością fizyczną, Ateizm. Dylematy i problemy osób niewierzących.
Dyskusja grupowa, analiza tekstów, warsztat grupowy, prezentacja filmowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Analiza wybranych tekstów źródłowych, co najmniej 90 % obecność na zajęciach, uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń, praca semestralna- zaprojektowanie zajęć profilaktycznych na wybrany temat i przeprowadzenie ich fragmentu w grupie studenckiej
Jerzy Konopnicki „Niedostosowanie społeczne”
Tadeusz Wiśniewski „Profilaktyka pedagogiczna”
Maria Jarosz „Dezorganizacja w rodzinie i społeczeństwie”
Brunon Hołyst „Problemy młodego pokolenia”
O. Lipkowski „Dziecko społecznie niedostosowane i jego resocjalizacja”
K. Czekaj, K. Gorlach, M. Leśniak „Labirynty współczesnego społeczeństwa”.
Stanisław Kawula„ „Młodzież a współczesne dewiacje”
Zbigniew Gaś „Profilaktyka uzależnień”
K. Pospiszyl, E. Żabczyńska „Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie”
Jan Sienkiewicz, Adam Drozd „Psychologia niedostosowania społecznego”
Alida Gersie, Nancy King „Tworzenie opowieści w edukacji i terapii”
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 08-09-2016 02:09)