SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Współczesne problemy i kwestie społeczne |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PSD-WPK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Student potrafi: dostrzegać, analizować i diagnozować rozmaite współczesne problemy i kwestii społeczne, przygotować i poprowadzić dyskusje, debaty, zajęcia edukacyjno- profilaktyczne na ten temat, korzystać z wiedzy źródłowej z zakresu aktualnych problemów i kwestii społecznych.
brak
Ćwiczenia
Uchodźcy i emigranci w Polsce, emigracja zarobkowa Polaków, Rozwód, Adopcja dziecka, rodzicielstwo zastępcze- dylematy i problemy, Bezpłodność, Tożsamość mężczyzny, kryzys męskości, Otyłość- choroba cywilizacyjna, Ludzie a zwierzęta, przemoc wobec zwierząt, pomoc zwierzętom, Śmierć kogoś bliskiego i życie po stracie, Życie z chorobą przewlekłą Single- życie w pojedynkę, Dyskryminacja i nietolerancja, Depresja, Konsumpcjonistyczny styl życia, Dylematy starości, Życie z niepełnosprawnością fizyczną, Ateizm- dylematy i problemy osób niewierzących.
Ćwiczenia
Dyskusja grupowa, analiza tekstów, warsztat grupowy, prezentacja filmowa i multimedialna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia jest przygotowanie i przedstawienie wybranego (spośród zaproponowanych przez prowadzącego) problemu społecznego, realizowanego w formie referatu/ dyskusji/ prezentacji przez studenta lub grupę studentów. Ocenie podlega sposób prezentacji zagadnienia, adekwatny dobór literatury, jej twórczy sposób wykorzystania, umiejętność prowadzenia dialogu ze słuchaczami.
Ocena z przedmiotu
Jest oceną z ćwiczeń
Siudem I., Kwiatkowska G. (red.), Zachowania ryzykowne, 2012
Pyżalski J., Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży. 2010
Trent J., Weeden L., Błędne koło rozwodów. 2009
Brytek-Matera A., Obraz ciała-obraz siebie. Wizerunek własnego ciała w ujęciu psychospołecznym, 2008
Paprzycka E., Kobiety żyjące w pojedynkę, 2008
Hołyst B., Problemy młodego pokolenia. Studium z zakresu profilaktyki społecznej, 1991
Męcina J., Jak wspierać łącznie obowiązków rodzinnych i zawodowych, 2012
Orzechowski M., Mój sąsiad islamista. Kalifat u drzwi Europy, 2015
Malec M., Edukacyjne, kulturowe i społeczne konteksty starości, 2012
Baniak J. (red.), Między nakazem a wyborem. Moralne dylematy małżeństw i rodzin w Polsce, 2012
Kwak A., Bieńko M., Wielość spojrzeń na małżeństwo i rodzinę. 2012
Więckiewicz B. (red), Problem eurosieroctwa. Wybrane aspekty, 2012
Damon J., Wykluczenie, 2011
Donner J., Ling R., Komórka. Komunikacja mobilna, 2011
Konecki K., Ludzie i ich zwierzęta. 2005
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 05-09-2016 16:18)