SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kierowanie zespołami ludzkimi |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PSD-KZL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Pogłębienie wiedzy o rodzajach więzi społecznych i rządzących nimi regułach (ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności kierowania zespołami); ćwiczenie umiejętności animowania pracami nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych; poznanie i utrwalenie wiadomości na temat zasad pracy grupy oraz reguł nią rządzących; poznanie i ćwiczenie podstawowych umiejętności kierowania grupą (podejmowanie decyzji, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, ustalanie ról grupowych itd.)
Znajomość zasad pracy grupy, umiejętności interpersonalne
Wykłady:
Kierowanie i przewodzenie grupą (style kierowania); Proces podejmowania decyzji (modele podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, techniki i narzędzia podejmowania decyzji; Rozwiązywanie konfliktów (istota konfliktu; kierowanie konfliktem; Motywowanie ludzi do działania (modele motywacji, teorie motywacji, narzędzia motywacji); Teorie kierowania (Modyfikacja zachowania Skinnera; Dyscyplina asertywna Lee Cantera; Model Jonesa).
Ćwiczenia:
Istota kierowania (sposoby definiowania); cechy dobrego kierownika; umiejętność podejmowania decyzji; umiejętności komunikacyjne; role grupowe; rozwiązywanie konfliktów grupowych, ćwiczenie umiejętności motywowania zespołów do pracy.
Wykład:
wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, filmy
Ćwiczenia
Praca w grupach, dyskusja, metoda projektów, prezentacje multimedialne, praca z książką.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
wykłady:
test (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra – 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%)
ćwiczenia:
projekt do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – słabe powiązanie z treściami wykładowymi, częściowa orientacja w problematyce, odtwórcze pomysły rozwiązania problemu; odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – umiejętność połączenia opracowania z treściami wykładowymi, mało elementów twórczy w proponowanych propozycjach rozwiązania problemu; ocena bardzo dobra – umiejętność płynnego łączenia prezentowanych treści z problematyka wykładów, konstruktywne i autorskie pomysły rozwiązania problemów)
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna obu form
1. B. Wyrzykowska, K. Karbowiak, Kierowanie zasobami ludzkimi w organizacji, SWPS,
2. K. Piotrkowski, M. Światkowski, Kierowanie zespołami ludzi , Warszawa 200,
3. E. Clifford, Dyscyplina i kierowanie klasą, PWN, Warszawa 2008
4. R.W. Griffin „Podstawy zarządzania organizacjami”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996
5. J. Stoner, Ch. Wankel "Kierowanie" PWE Warszawa 1994
Brudnik, A.Moszyńska, B.Owczarska, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie Każdorazowo ustalana przez prowadzącego, Jedność, 2010
T. Tyszka Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, GWP, Gdańsk 1999
Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 07-09-2016 10:12)