SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki II
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JO2-N_genTRAAA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 60 4 36 2,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Zakres tematyczny

Ćwiczenia

1) Etapy rozwoju fizycznego i psychicznego człowieka. 2) Zaburzenia rozwojowe (ADHD, autyzm etc.). 3) Problemy zdrowotne dzieci i młodzieży. 4) Formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 5) Życie społeczne, problemy społeczne w miejscu zamieszkania. 6) Uzależnienia, przestępczość.

Metody kształcenia

Ćwiczenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia

Średnia arytmetyczna ocen z: 1) Kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte; warunkiem zaliczenia jest uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry; 2) Sprawdzianu – progi punktowe jw.; 3) Aktywnego uczestnictwa w zajęciach.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Apelt M.L., Apelt H.P., Wagner M., Grammatik a la carte! Das Übungsbuch zur Grundgrammatik Deutsch, Verlag Moritz Diesterweg/Verlag Sauerländer.
  2. DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs, Verlag Klett, 2011.
  3. em Abschlusskurs mit 2CDs, Max Hueber Verlag 2009.
  4. em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs + Arbeitsbuch, Max Hueber Verlag 2006.
  5. em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs, Max Hueber Verlag 2009.
  6. MEMO Lehr-und Übungsbuch mit 2CDs,Wortschatz- und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache + MEMO Lernwortschatz Deutsch-Polnisch, VerlagLangenscheidt, 2006.
  7. Themen 2/3 neu,Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache + Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A, B, Max Hueber Verlag 2007.

Literatura uzupełniająca

  1. Bęza S., Repetytorium gramatyki języka niemieckiego.
  2. Grammatikbogen-Fiktionele Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüseln für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache, Langenscheidt 1998.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 16-08-2016 18:06)