SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski-specjalnościowy I |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-PEDP-JAS1-K-S14_pNadGenVECEJ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest wykształcenie kompetencji językowej i komunikacji umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym dla potrzeb społecznych, naukowych lub zawodowych, oraz przygotowanie do nauki na innych uczelniach europejskich. Cel kursu jest realizowany poprzez rozwijanie czterech sprawności językowych (rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych) w zakresie odpowiadającym poziomowi B2/C1 w oparciu o wykorzystanie różnorodnych materiałów źródłowych, mediów, literatury fachowej, popularnonaukowej i specjalistycznej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.
Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz przyszłej pracy zawodowej studentów.
Kurs zawiera następujące treści: gramatyczne – doskonalenie poprawności gramatycznej, wprowadzenie rzadko występujących form gramatycznych charakterystycznych dla języka fachowego, transformacja zdań z zachowaniem pierwotnego znaczenia; leksykalne – doskonalenie umiejętności językowych w formie wypowiedzi ustnej i pisemnej w zakresie: rozpoznawania różnych rodzajów tekstów, opanowania strategii rozumienia tekstów, czytania tekstów fachowych, analizy i interpretacji tekstów, dyskusji, wymiany poglądów, prezentacji własnego stanowiska wobec omawianego tematu, wyrażania przypuszczeń i propozycji, interpretowania danych statystycznych, przeprowadzania wywiadu, redagowania tekstów: listów osobistych i formalnych, recenzji, streszczeń, sprawozdań i referatów, wygłaszania prezentacji. Tematyka zajęć jest powiązana z tematyką przedmiotów kierunkowych realizowanych w danym semestrze i obejmuje następujące zagadnienia: praca w branży informatycznej, systemy komputerowe, przechowywanie i przetwarzanie danych, transakcje internetowe, systemy sieciowe.
Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, projekty, dyskusja, prezentacja, praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Zaliczenie z konwersatoriów: metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) sprawdzian: progi punktowe j.w., 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena z konwersatoriów stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 14-07-2016 21:55)