SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metodyka kształcenia z wykorzystaniem TI - projekt ECDL - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metodyka kształcenia z wykorzystaniem TI - projekt ECDL
Kod przedmiotu 11.3-WP-PEDP-ECDL-L-S14_pNadGen2C6M3
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Krzysztof Stanikowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, a także wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się ICT w pracy pedagoga.

Wymagania wstępne

Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym (zakres przedmiotu technologie informacyjne).

Zakres tematyczny

Metodyka kształcenia z wykorzystaniem TI. Podstawy  technologii informacyjno-komunikacyjnych. Użytkowanie komputerów i zarządzanie plikami. Podstawy pracy z komputerem. Podstawy pracy w sieci. Przetwarzanie tekstów. Arkusze kalkulacyjne. Przeglądanie stron internetowych i komunikacja. Użytkowanie baz danych. Grafika menedżerska i prezentacyjna. IT Security. Web Editing. Współpraca online.

Metody kształcenia

Pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wiedza teoretyczna zdobywana podczas zajęć oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będzie sprawdzana z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Umiejętności praktyczne, np. korzystanie z edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego itp. będą weryfikowane na podstawie oceny jakości prac – sprawdzian z progami punktowymi. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów z zastosowaniem progów punktowych.

Laboratoria

Pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Literatura podstawowa

  1. Furmanek M., red., Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  2. Gogołek W., Informatyka dla humanistów, Warszawa 2012. 
  3. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  4. Kron F., Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.
  5. Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami dla projektu przygotowanego przez prowadzącego udostępnionych na indywidulanych kontach studenckich platformy e-learningowej.
  6. Żarowska A., Węglarz W., ECDL na skróty: edycja 2010, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

  1. Murray K., Microsoft Office 2010 PL: praktyczne podejście, Gliwice 2011.
  2. Sokół M., OpenOffice.ux.pl 3.1: ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2010.
  3. Stachowiak B., Technologie informacyjno-komunikacyjne w funkcjonowaniu uczelni wyższych: wybrane konteksty, Toruń 2012.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 15-07-2016 11:52)