SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Mass media |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDP-MM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Informatyka szkolna i edukacja medialna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studenta do rozumienia zasad oraz wpływu mass mediów na życie społeczne, kulturę i gospodarkę. Nabędzie umiejętność oceny i interpretacji intencji nadawców przekazów medialnych; świadomość zagrożeń oraz manipulacji.
Podstawy socjologii, teorii kultury, historii kultury, pedagogiki społecznej, komunikacji społecznej.
Wykład
Ćwiczenia
Wykład, wykład konwersatoryjny, praca z książką, opis, pogadanka, dyskusja, metoda zajęć praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będą sprawdzane z zastosowaniem testu z progami punktowymi (zadania otwarte i zamknięte). Umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne (ćwiczenia) są oceniane na podstawie oceny prac pisemnych i odpowiedzi – progi punktowe.
Wykłady
Zaliczenie: kolokwium pisemne - test z progami punktowymi (zadania otwarte i zamknięte). Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Laboratoria
Pozytywne zaliczenie wszystkich sprawdzianów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac.
Ocena końcowa
Ocena końcowa: ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z laboratorium i wykładu.
1. Goban-Klas T. (2001) Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, PWN, Warszawa-Kraków.
2. Griffin E. (2003) Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk.
3. McLuchan H.M. (2001) Wybór tekstów, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań.
4. McQuil D. (2008) Teoria komunikowania masowego, PWN.
5. Siemieniecki B. (red.) (2007) Manipulacja - Media - Edukacja, Wyd. Adam Marszałek, Toruń
1. Falkowski A., Tyszka T., (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk.
2. Heath R. (2014) Uwieść podświadomość. Psychologia reklamy, GWP, Gdańsk.
3. De Kerckhove D. ( 2001) Powłoka kultury, Mikom, Warszawa.
4. Dobek-Ostrowska B. (1999) Studia z teorii komunikowania masowego, Wyd. UW, Wrocław.
5. Dobek-Ostrowska B. (2001) Nauka o komunikowaniu. Podstawowe orientacje teoretyczne, Wyd UW, Wrocław.
6. Doliński D. ( 2001) Psychologia reklamy, Wyd. Aida, Wrocław.
7. Jędryczkowski J. ( 2008) Media masowe w edukacji W() Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra.
8. Laermer R., Prichinello M.( 2004) Public relations, GWP, Gdańsk.
9. Reeves B., Nass C.( 2000) Media i ludzie, PIW, Warszawa.
10. Sorlin P.( 2001) Mass Media, Wyd. Astrum, Wrocław.
11. Toffler A., Toffler H. ( 1996) Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań.
12. Wimmer R.D., Dominick J.R. (2008) Mass media. Metody badań, Wyd. UJ. Kraków.
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań i tematów oraz wymaganiami są dostępne na platformie e-learningowej Katedry lub na stronach prowadzących zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 11-07-2016 21:02)