SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztaty metodyczne: piosenka, ruch, teatr i drama w nauczaniu języka angielskiego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztaty metodyczne: piosenka, ruch, teatr i drama w nauczaniu języka angielskiego
Kod przedmiotu 05.1-WP-PEDP-WMA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Barbara Szura
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wyposażenie studentów w umiejętność przygotowania i realizacji zajęć językowych z wykorzystaniem śpiewu i technik ruchowych oraz rozwijanie  kompetencji w zakresie nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (klasy I-III). Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami komunikacji werbalnej i niewerbalnej we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Podniesienie sprawności językowej studentów w ramach zajęć warsztatowych.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2 ; podstawowe predyspozycje muzyczne i motoryczno-ruchowe.

Zakres tematyczny

Zabawa muzyczno-ruchowa jako forma nauczania języka angielskiego we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Zajęcia warsztatowe – praktyczne ćwiczenia poprawiające dykcję i usprawniające wymowę w języku angielskim (rymowanki, kombinacje wyrazowe i zdaniowe, ćwiczenia oddechowe); ćwiczenia wskazujące na ścisłą korelację pomiędzy ruchem a słowem (TPR - metoda reagowania całym ciałem) oraz ćwiczenia łączące te elementy w procesie nauczania języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Podstawy procesu komunikowania: psychologiczne aspekty procesu komunikowania we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Nauczanie języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy 1-3 szkoły podstawowej  z wykorzystaniem dramy i form teatralnych. Działania aktorskie w nauczania języka angielskiego w  środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Formy i techniki teatralne do nauczania dzieci języka angielskiego. Jest w stanie przygotować i realizować zajęcia teatralne z dziećmi w celu akwizycji języka obcego. 

Metody kształcenia

Zajęcia praktyczne o charakterze warsztatowym – instruktaż i praca własna (indywidualna i w grupie), ćwiczenia muzyczne i ruchowe, zabawy inscenizacyjne, prezentacje, posługiwanie się literaturą fachową.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Ocena aktywności na zajęciach – 25%. Ocena umiejętności praktycznych – 50%. Realizacja zadania indywidualnego – 25%. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z konwersatorium.

Literatura podstawowa

  1. Barrows J., Zorin J., Fifteen concise role-plays and how to use them, “Forum” 1983, 21:1, 23-27.
  2. Bird A., The use of drama in language teaching, “ELT Journal” 1972, 33:4, 290-96.
  3. Brewster J., Ellis G., Girard D., The Primary English Teacher’s Guide, Penguin 2002.
  4. Crookall D., The use of non-ELT simulation, “ELT Journal” 1984, 38:4, 262-273.
  5. Dougili J., Drama Activities for Language Teaching, London1987.
  6. Early M., Tarlington C., Off stage: Informal drama in language learning, “ELT Documents” 198, 2113.
  7. Ellis R., Informal and formal approaches to communicative language teaching, “ELT Journal” 1982, 36:2, 73-81.
  8. Hancock M., Singing Grammar Book and Audio CD: Teaching Grammar Through Songs, Cambridge University Press 2013.
  9. Larsen-Freeman D., Techniques and Principles In Language Teaching, Oxford University Press  2008.
  10. Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych: zarys teorii i praktyki, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Andrzejewska E., Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, ”Języki Obce w Szkole” 2008.
  2. Asher J.J. ,The Total Physical Response: Theory and Practice, “Annals of the New York Academy of Sciences” 1981.
  3. Fernandez L., Coil A., Drama in the classroom, “Practical Teaching”  1986, 6:3, 18-21.
  4. Galarcep M.F., Puppets in teaching English, “ELT Journal” 1971, 25:2, 167-l70.
  5. Porczyk Fromowitz A., Rady dla początkującego nauczyciela wczesnego nauczania języków obcych, „Języki Obce w Szkole” 2010, 2, 79-81.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 04-08-2016 12:26)