SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Anglojęzyczna literatura dla dzieci z metodyką - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Anglojęzyczna literatura dla dzieci z metodyką
Kod przedmiotu 05.1-WP-PEDP-ALD
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Marzena Lachowicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest przygotowanie studenta do pracy w zakresie działań w oparciu o literaturę dziecięcą, która może być przydatna jako narzędzie służące nauczaniu języka angielskiego  w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III; uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie literatury dziecięcej w nauczaniu małych dzieci języka angielskiego.

 

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Zakres tematyczny

Zarys historyczny anglojęzycznej literatury dla dzieci. Specyfika, tematyka i funkcje literatury dziecięcej. Typowe gatunki literackie. Analiza i interpretacja tekstów literackich podanych w spisie literatury obowiązkowej. Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz przyszłej pracy zawodowej studentów. Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym  oraz w klasach 1-3 szkoły podstawowej z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury dziecięcej. Potrafi zaaranżować działania w celu nauczania języka angielskiego w środowisku przedszkolnym  i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki użycia tekstu literackiego.

Metody kształcenia

Wykład problemowy, praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia, techniki dramowe, techniki uczenia słowami, inscenizacje, mapa skojarzeń, projekty, dyskusja, prezentacja prac z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD, Internet). Praca o charakterze warsztatowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady

Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest sprawdzian pisemny – pozytywna ocena z  kolokwium pisemnego zawierającego pytania otwarte i zamknięte; student otrzymuje ocenę z kolokwium według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry. Sprawdzian: progi punktowe j.w. Aktywne uczestnictwo w zajęciach.  

 

Ocena końcowa

Ocena z wykładów jest oceną końcową.

 

Literatura podstawowa

  1. Baum L.F., The Wonderful Wizard of Oz, Dover Publications, 1996.        
  2. Burnett F.H., A Little Princess, Collins, 2012.      
  3. Burnett F.H., The Secret Garden, Signet Classics, 2003.
  4. Dahl R., Charlie and the Chocolate Factory, Puffin, 2007.
  5. Dr. Seuss, The Cat in the Hat, Random House, 1957.     
  6. Grahame K., The Wind in the Willows, Wordsworth Classics, 1998.
  7. Lewis C.S., The Lion, the Witch, and the Wardrobe, HarperCollins, 2000.             
  8. Lofting H., The Story of Doctor Dolittle, Yearling Books, 1968.
  9. Milne A.A., The House at Pooh Corner, Puffin, 1992.    
  10. Milne A.A., Winnie-the-Pooh, Puffin, 2005.
  11. Nesbit E., Five Children and It, Dover Publications, 2002.
  12. Porter E.H., Pollyanna, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2009.
  13. Potter B., The Tale of Peter Rabbit, Penguin Books  2010.
  14. Rey H. A., Curious G., HMH Books for Young Readers,  1973.                    
  15. Rowling J.K., Harry Potter and the Sorcerer's Stone, Scholastic, 1999.
  16. Tolkien J.R.R., The Hobbit, Houghton Mifflin Harcourt,  2012.   

Literatura uzupełniająca

  1. Adamczykowa Z., Literatura dla dzieci: funkcje, kategorie, gatunki, Warszawa 2001.
  2. Tylicka B., Leszczyński G., red., Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej, Wrocław 2002.
  3. Waksmund R., Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej, Wrocław 2000.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 28-07-2016 14:36)