SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Anglojęzyczna literatura dla dzieci z metodyką |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-ALD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest przygotowanie studenta do pracy w zakresie działań w oparciu o literaturę dziecięcą, która może być przydatna jako narzędzie służące nauczaniu języka angielskiego w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III; uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie literatury dziecięcej w nauczaniu małych dzieci języka angielskiego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.
Zarys historyczny anglojęzycznej literatury dla dzieci. Specyfika, tematyka i funkcje literatury dziecięcej. Typowe gatunki literackie. Analiza i interpretacja tekstów literackich podanych w spisie literatury obowiązkowej. Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz przyszłej pracy zawodowej studentów. Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz w klasach 1-3 szkoły podstawowej z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury dziecięcej. Potrafi zaaranżować działania w celu nauczania języka angielskiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki użycia tekstu literackiego.
Wykład problemowy, praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia, techniki dramowe, techniki uczenia słowami, inscenizacje, mapa skojarzeń, projekty, dyskusja, prezentacja prac z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD, Internet). Praca o charakterze warsztatowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest sprawdzian pisemny – pozytywna ocena z kolokwium pisemnego zawierającego pytania otwarte i zamknięte; student otrzymuje ocenę z kolokwium według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry. Sprawdzian: progi punktowe j.w. Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Ocena końcowa
Ocena z wykładów jest oceną końcową.
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 28-07-2016 14:36)