SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-FAUW-K_gen7TEXB |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z problematyką metod aktywizujących i ich znaczenia dla rozwoju ucznia, rozwijanie umiejętności dokonywania wyboru i oceny przydatności danej metody w określonej sytuacji; rozwijanie umiejętności projektowania działań z zastosowaniem metod aktywizujących ucznia w procesie uczenia się; kształtowanie potrzeby dokształcania się w zakresie możliwości zastosowania metod aktywizujących ucznia w procesie uczenia się.
Psychologiczna wiedza o rozwoju i możliwościach dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Wiedza o metodach nauczania – uczenia się oraz formach organizacyjnych w procesie kształcenia. Umiejętność czytania ze zrozumieniem. Umiejętność poprawnego posługiwania się językiem mówionym i pisanym.
Metody aktywizujące-wyjaśnienie pojęcia, klasyfikacje metod aktywizujących, możliwości stosowania w pracy z uczniami w klasach I-III. Mapy mentalne i ich zastosowanie. Techniki pamięciowe w edukacji wczesnoszkolnej. Portfolio jako monitorowanie własnego uczenia się. Gry i zabawy dydaktyczne w klasach I-III. Sześć myślowych kapeluszy i sześć działaniowych butów według E. de Bono. Badanie otaczającego świata przez eksperymentowanie, obserwowanie. Kinezjologia edukacyjna. Inteligencje wielorakie. Przyspieszone uczenie się. Style uczenia się i kanały przetwarzania informacji.
Problemowe – dyskusja, meta plan, drzewo decyzyjne, praktycznego działania – projektowanie zadań i sytuacji z zastosowaniem metod aktywizujących.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę końcową składają się: ocena uzyskana ze sprawdzianu pisemnego – 50%, ocena za pracę pisemną – 20% , ocena z prezentacji wybranej metody – 20%, aktywny udział w pracach grupowych -10%.
Ocena końcowa
Oceną końcowa jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 02-08-2016 12:28)