SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka pedagogiczna (50 godz.) |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDP-PP-01_pNadGenZQDEC |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Logopedia i język migowy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 50 | 3,33 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Praktyka ma charakter hospitacyjny. Celem praktyki jest zapoznanie studentów ze specyfiką placówek oświatowych (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, poradnie psychologiczno-pedagogiczne) oraz rolą w tym placówkach logopedy i gabinetów logopedycznych, przygotowanie do samodzielnego prowadzenia zajęć i planowania pracy diagnostyczno-terapeutycznej w zakresie zaburzeń komunikacji językowej przez obserwacje działań logopedów i nauczycieli logopedów, rozwijanie umiejętności przygotowywania dokumentacji pracy logopedycznej oraz nawiązywania współpracy z kadrą placówki, rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Przedmioty ogólne z zakresu logopedii oraz metodyka pracy diagnostyczno-terapeutycznej. Zadania zawodowe logopedów i nauczycieli logopedów.
Zapoznanie ze specyfiką placówki (z jej celami i zadaniami). Zapoznanie z dokumentacją niezbędną do prowadzenia zajęć logopedycznych (diagnostycznych i terapeutycznych). Udokumentowana hospitacja zajęć logopedycznych prowadzonych przez opiekuna praktyki. Zapoznanie z harmonogramem rocznym i rozkładem dziennych zajęć realizowanych przez nauczycieli logopedów w danej placówce. Wdrożenie w działania logopedyczne realizowane w placówce. Rozwijanie umiejętności dostosowania metod i form pracy logopedycznej do potrzeb pacjentów. Wdrażanie we współpracę ze środowiskiem lokalnym. Rozwijanie umiejętności współpracy z kadrą placówki (nauczycielami, pedagogiem, psychologiem) oraz rodzicami pacjentów. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych oraz planowanie drogi własnego rozwoju.
Metoda obserwacji, praca z dokumentem, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praktyka
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez nauczyciela-opiekuna praktyki oraz złożenie wymaganych dokumentów (opinia, rachunek i notatki z prowadzonych w szkole hospitacji) w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ.
Ocena końcowa z przedmiotu
Ocenę końcową stanowi ocena z praktyk.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego opiekuna praktyk.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego opiekuna praktyk.
Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.
Zmodyfikowane przez inż. Tomasz Kaczmarek (ostatnia modyfikacja: 04-08-2016 11:38)